۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۲۰:۳۸
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 84908841
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انعقاد تفاهم‌نامه اشتغال بین کمیته امداد و سازمان بسیج سازندگی خوزستان

اهواز- ایرنا- مدیر کل کمیته امداد امام (ره) خوزستان گفت: تفاهم مشترکی بین کمیته امداد و سازمان بسیج سازندگی استان به منظور استفاده از ظرفیت استعداد نسل جوان و ظرفیت علمی استان و هم‌افزایی همگانی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی منعقد شد.

 به گزارش ایرنا جمال شیبه روز دوشنبه در نشست انعقاد این تفاهم نامه در محل اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان بیان کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال تولید دانش بنیان اشتغال آفرین مبنی بر بهره گیری حداکثری از ظرفیت ها و منابع در جهت ایجاد و توسعه اشتغال برای مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند این تفاهم نامه منعقد شد.
وی با اشاره به اهداف انعقاد این تفاهم نامه اظهار داشت: تعامل و همکاری مشترک جهت ایجاد و توسعه حداقل چهار هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی و ایجاد اشتغال و حمایت از نیازمندان پنج دهک پایین درآمدی جامعه با رویکرد رفع فقر، توانمندسازی اقتصادی و توسعه عدالت اجتماعی با استفاده حداکثری از منابع امکانات بسیج و کمیته امداد از مهمترین اهداف این تفاهم نامه است.
شیبه افزود: انجام اقدامات به منظور ارتقای دانش فنی و مهارتی گروه های هدف در قالب آموزش های کسب و کار، استعدادیابی و امکان سنجش شغلی و تامین تسهیلات کم بهره و قرض الحسنه جهت ایجاد و توسعه اشتغال در قالب الگوهای هدایت شغلی و راهبری، همکاری در بازاریابی و بازارسازی و فروش تولید مجریان طرح های اشتغال، ارایه بسته های تشویقی کاریابی جهت استخدام و به کار گیری گروه های هدف کمیته امداد نظیر موسسات کاریابی، پرداخت بیمه سهم کارفرما و تسهیلات کارفرمایی  و ... از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.
مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان با تاکید بر اینکه همه باید کمک کنیم تا در زمینه محرومیت‌زدایی، اشتغال و تولید توفیقات قابل توجهی به دست آید، ادامه داد: پس از تجربیات موفق همکاری مشترک گذشته در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، درمان و مسکن و ... امروز شاهد نتایج همکاری‌های کمیته امداد و بسیج در فاز جدید در زمینه‌ اشتغال، هستیم و امیدواریم در ادامه، شاهد همکاری گسترده‌تر ۲ نهاد در کمک به محرومان باشیم.
مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در این نشست افزود: این تفاهم‌نامه با هدف دستیابی کارجویان به ویژه جوانان مددجو و نیازمند به اشتغال پایدار و کارآفرینی امضا شده و امید است بتوانیم با مجموعه کمیته امداد این هدف را محقق کنیم.
سرهنگ یونس زبیدی آموزش را محور اصلی توسعه و کسب و کار دانست و افزود: طبق این تفاهم‌نامه تسهیلاتی تا در اختیار کارآفرینان و مددجویان قرار می گیرد تا علاوه بر آموزش، کسب و کار خود را راه اندازی کنند.
وی هدف از ارائه تسهیلات اشتغالزا را حمایت از کارجویان و ایجاد مشاغل برشمرد و گفت: ایجاد فرآیند دستیابی به اشتغال محرومان و نیازمندان، تجاری سازی، آغاز کسب و کارهای دانش بنیان ، ایجاد نمایشگاه های تخصصی از مهمترین دستاوردهای این تفاهم نامه می باشند.

۱۳۰ هزار خانوار در خوزستان زیر پوشش کمیته امداد امام(ره) هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha