پسکوف: احتمال تماس کرملین با دیگر کشورها در باره حمله تروریستی به پل کریمه وجود دارد

تهران – ایرنا – دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روز دوشنبه گفت که روسیه در صورت نیاز با دیگر کشورها برای تحقیق در باره جنایت هایی مانند پرونده حمله تروریستی به پل کریمه، تماس می گیرد.

 به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس؛ وی در باره انتظار همکاری مسکو از دیگر کشورها در تحقیق در باره مبداء کامیونی که در روسیه منفجر شد، افزود: در صورت نیاز به همکاری های بین الملی، با کشورهای مرتبط تماس گرفته خواهد شد.

در پی انفجار روز شنبه یک کامیون بر روی پل کریمه، چند مخزن سوخت یک قطار آتش گرفت، سه تن جان خود را از دست دادند و ۲ مسیر این پل به سوی شبه جزیره کریمه فروریخت، اما مسیر کریمه به سوی منطقه کراسنودار آسیبی ندید.

الکساندر باستریکین رئیس کمیته تحقیق روسیه در باره این حادثه، گفته است که مسیر این کامیون از بلغارستان، گرجستان، ارمنستان، اوستیای شمالی و منطقه کراسنودار گذشته است.

پسکوف در بخش دیگری از سخنانش گفت که مسکو تاکنون برای مذاکره با اوکراین، با واشنگتن تماس نگرفته است.

وی درباره سخنان جان کربی هماهنگ کنننده تماس های راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در مورد تمایل ایالات متحده برای پایان دادن به درگیری اوکراین و آغاز مذاکرات صلح گفت: به سختی می توان این سخنان را پیشنهاد دانست. ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین تصمیمی سازمان دهی شده برای مخالفت با هر گونه مذاکره، گرفته است.

پس از انفجار روز شنبه پل کرچ در شبه جزیره کریمه و رخدادهای پس از آن، کی یف پایتخت اوکراین پس از پشت سر گذاشتن چند ماه آرام، امروز دوشنبه دوباره از سوی روسیه مورد هدف قرار گرفت و این شهر و مناطق اطراف آن شاهد انفجارها و حملات هوایی متعدد بود که با واکنش‌هایی هم مواجه شد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در جلسه شورای امنیت این کشور گفت که این حملات دقیق روسیه، در پاسخ به اقدامات تروریستی کی‌یف صورت گرفته است. این مسئله که سرویس ویژه اوکراین مغز متفکر و عامل حمله تروریستی به پل کریمه بوده، واضح است. رژیم کی‌یف از مدت ها پیش از روش‌های تروریستی استفاده می‌کند.

پوتین با بیان اینکه درصورت ادامه این اقدامات تروریستی در خاک روسیه، پاسخ‌ مسکو قاطع خواهد بود، افزود: واکنش روسیه به عملیات‌های تروریستی اوکراینی‌ها با توجه به تهدیدی که ایجاد می‌کند، مطابقت خواهد داشت.

رییس‌جمهوری روسیه با اشاره به سایر حملات اوکراین در خاک این کشور، تصریح کرد: مواردی مشابه حمله تروریستی اخیر در کریمه، پیش تر به تاسیسات انرژی و زیرساخت‌های حمل و نقل روسیه نیز انجام شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، از صبح امروز خبرهای متعددی از وقوع انفجارهای مهیب در کی‌یف پایتخت اوکراین و شهرهای اطراف آن در رسانه های بین المللی منتشر شد. سامانه‌های پدافند هوایی در بیشتر شهرهای اوکراین فعال شدند و هشدار حمله هوایی در سراسر این کشور اعلام شد. مقام‌های دولتی و منطقه‌ای از مردم خواستند با توجه به احتمال حملات بعدی از پناهگاه‌ها خارج نشوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha