نماینده مردم آذربایجان‌غربی در خبرگان رهبری: وحدت، عامل ثبات کشور است

ارومیه - ایرنا - نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مساله وحدت عامل ثبات کشور است، گفت: وحدت، عامل جلوگیری از تجزیه کشور است و نیرنگ و توطئه دشمنان را خنثی می‌کند.

آیت الله شیخ جواد مجتهد شبستری روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به هدف امام راحل از نامگذاری هفته وحدت افزود: امام راحل می‌دانست دشمنان درصدد اختلاف افکنی و قعطه قطعه کردن مناطقی از کشور هستند به همین دلیل برای خنثی کردن فتنه دشمنان و جلوگیری از ایجاد اختلاف بین ملت مسلمان ایران، هفته وحدت را پایه گذاری کردند.

وی اظهار کرد: مساله وحدت، یک ضرورت مقطعی نبوده بلکه دائمی و به عبارتی یک استراتژی بلند مدت و برای همه زمان‌ها است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هفته وحدت از یادگارهای امام راحل است و از ابتدای انقلاب مورد تاکید ایشان و رهبری بود که همیشه مردم را به وحدت دعوت کرده‌اند لذا بیش از آنکه به اختلافات توجه شود باید به اشتراکات دینی توجه کنیم.

آیت الله شبستری با بیان اینکه مطرح کردن مسایل اختلافی در بین توده مردم به غیر از بد بینی ثمره‌ای ندارد، گفت: دعوت به مشترکات، حفظ وحدت و عواملی که پیوند مردم را محکم تر می‌کنند باید همیشه در جامعه اسلامی اولویت باشد.

نماینده مردم آذربایجان غربی درمجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: کسانی که مسایل اختلافی را مطرح می‌کنند یا غافل هستند و یا دشمن مردم مسلمان، لذا نباید به دشمن فرصت توطئه و تفرقه اندازی داده شود.

به گزارش ایرنا، به پیشنهاد معمار کبیر انقلاب از ۱۲ _میلاد پیامر مهر و رحمت به روایت اهل سنت تا ۱۷ ربیع الاول ولادت با سعادت خاتم انبیا (ص) و فخر بشر در تقویم جمهوری اسلامی هفته وحدت نامگذاری شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha