جشنواره اقوام ایرانی و نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در قزوین افتتاح شد

قزوین- ایرنا- همزمان با هفته وحدت، جشنواره اقوام ایرانی و نمایشگاه صنایع دستی و سوغات عصر دوشنبه با حضور جمعی از مسوولان در شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین در مراسم افتتاح این جشنواره و نمایشگاه، گفت: تقویت وحدت ملی و حفظ میراث فرهنگی کشور از مهمترین اهداف جشنواره اقوام ایرانی است.

احمد خورگامی افزود: همزمان با هفته وحدت در کنار این جشنواره، نمایشگاه صنایع دستی با هدف عرضه سوغات و هدایای استان‌های مختلف کشور و آشنایی هر چه بیشتر شهروندان با محصولات و تولیدات دیگر شهرهای ایران دایر شده است.

وی اظهار داشت: نمایشگاه صنایع ‌دستی، سوغات و هدایا با حضور ۹۹ مشارکت کننده از استان‌های قزوین، زنجان، همدان، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، گیلان، مازندران، خراسان شمالی، تهران و البرز برگزار خواهد شد.

این مسوول، هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد بستر مناسب به منظور آشنایی هرچه بیشتر مردم با سوغات و هدایای استان‌های مشارکت کننده عنوان کرد و افزود: همچنین معرفی توانمندی‌های مناطق مختلف کشور در زمینه صنایع دستی و آشنایی بازدیدکنندگان با فرهنگ، آداب و سنن مناطق استان‌های مشارکت کننده از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین‌های موسیقی سنتی قوم‌های مختلف کشور، موسیقی محلی و شاد و نمایش‌های آیینی اقوام در مدت برگزاری این جشنواره و نمایشگاه به اجرا درخواهد آمد.

خورگامی مدت زمان برگزاری این جشنواره و نمایشگاه را از ۱۸ تا ۲۲ مهرماه اعلام کرد و یادآور شد: این نمایشگاه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین جهت بازدید عموم دایر است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha