۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۰۷
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 84908485
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شیلات گلستان امسال ۵۰ میلیون بچه ماهی استخوانی در دریای خزر رها کرد

گرگان - ایرنا - مدیرکل شیلات گلستان گفت: امسال ۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی با هدف حفظ، تقویت و افزایش ذخایر این گونه‌ در دریای خزر و محدوده این استان رهاسازی شد.

اسماعیل جباری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا به آغاز فعالیت بهره‌برداران صید ماهی استخوانی طی چند روز گذشته اشاره و پیش‌بینی کرد که در فصل صید امسال بین۹۰۰ تا هزار تُن ماهی استخوانی از آب‌های دریای خزر در حوزه این استان صید شود.

وی ادامه داد: علت اصلی افزایش برآورد صید ماهی استخوانی از آب‌های دریای خزر در استان نسبت به سال قبل، سرمایه‌گذاری در تکثیر و رهاسازی بچه ماهی به دریا است.

وی همچنین گفت: صید ماهی استخوانی در دریای خزر فروردین سال آینده به پایان می‌رسد.

به گفته جباری، گونه‌های هدف صید ماهیان استخوانی در آب‌های خزر بیشتر شامل سفید، کفال، کپور بوده و با توجه به مساعد بودن شرایط جوی، " پَره‌کشی " هر روز از طلوع آفتاب آغاز می شود و تا ساعت ۲۳ ادامه دارد.

براساس گزارش شیلات گلستان، ۸۱۳ صیاد در این استان با بهره‌گیری از ۱۲۰ فروند قایق زیر پوشش ۱۸ شرکت تعاونی فعالیت دارند.

سال زراعی قبل ۲۵۵ تن ماهی استخوانی از آب‌های دریای خزر در استان گلستان برداشت شد که بیشترین صید شامل ۱۷۵ تُن کفال، ۵۵ تُن سفید، ۲۰ تُن کپور بود.

استان گلستان واقع در شمال کشور ۱۱۰ کیلومتر از سواحل دریای خزر را در خود جای داده و بخشی از شغل ساکنان حاشیه این سواحل در شهرستان‌های گمیشان، ترکمن و بندرگز، صیادی است.

امسال ۴۳ کیلوگرم خاویار از گلستان صادر شد

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha