پیامبر اسلام (ص) برادری و وحدت را سر منشا همه نیکی ها دانسته است

قشم - ایرنا - امام جمعه اهل سنت قشم گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) که سیره اش بهترین الگو و سرمشق انسان هاست برادری و وحدت را سرمنشا همه نیکی ها دانسته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،  شیخ عبدالرحیم خطیبی روز دوشنبه در جشن بزرگ میلاد پیامبر (ص) که در سالن همایش ارسلان بندر تاریخی لافت جزیره قشم برگزار شد، اظهار داشت: خدا بر اهل ایمان منّت گذاشت که رسولی از خودشان را در میان آنان برانگیخت که بر آنها آیات او را تلاوت کند و آنان را پاک گرداند و به آنها علم کتاب (احکام شریعت) و حقایق حکمت را بیاموزد.

وی با اشاره به آیه ۱۰۷ سوره انبیاء گفت: خداوند در این آیه می فرماید وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ و (ای رسول) ما تو را نفرستادیم مگر آنکه رحمت برای اهل عالم باشی.

امام جمعه اهل سنت قشم با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) با رسالتش انسان ها را از گمراهی نجات داد، گفت: انسان ها قبل از رسول الله (ص) در گمراهی آشکار بودند و یکی از ضروریات این هدایت همین وحدت و یکپارچگی است.

شیخ خطیبی توضیح داد: نکته ظریفی که در آخر آیه وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا جلب توجه می کند که خداوند می فرماید کَذَٰلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُمْ آیَاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ این است که خداوند آیات خودش را برای شما تبیین می کند تا شما هدایت شوید و همگی به ریسمان خدا [قرآن و اسلام، و هرگونه وسیله وحدت]، چنگ زنید و پراکنده نشوید و غیر از این راهی نیست و خداوند اسباب وحدت و یکپارچگی را تبیین کرده است.

وی اضافه کرد: خدا بر آن نیست قومی را بعد از آنکه هدایت کرد، گمراه کند، مگر آنچه را باید از آن پرهیز کنند، برایشان روشن سازد. خداوند ما را از تفرقه بر حذر داشته است و عوامل تفرقه، موانع و اسباب وحدت را در قرآن خیلی واضح و روشن مطرح کرده است.   

امام جمعه اهل سنت قشم گفت: هر جا سخن از پیامبر اکرم (ص) است یا در بیشتر مواردی که از ایشان سخنانی به میان آمده قبل از آن و بعد از آن سخن از وحدت و اخوت است و در آیات نورانی که در ابتدای این مراسم جشن بزرگ میلاد پیامبر تلاوت شد و همه به گوش جان شنیدند که مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ به این معنی است که محمد (ص) پیامبر خداست و کسانی که با او هستند بر کافران سختگیر و با همدیگر مهربانند.

وی افزود: در سوره «حجرات» نیز سخن از وحدت، اخوت و مولفه های آن است، در سوره مبارک «صف» به این موضوع اشاره شده است که خدا کسانی را دوست دارد که صف زده در راه او جهاد می کنند و از ثابت قدمی گویی بنایی پولادین و استوارند.

شیخ خطیبی با بیان اینکه یکی از موانع وحدت سخنان تو خالی است، گفت: وحدت باید از شعار به عمل تبدیل شود.

هفته وحدت اسلامی یا هفته وحدت از ۱۲ ربیع‌ الاول که سالروز ولادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) بنا بر روایات اهل سنت است آغاز و تا ۱۷ ربیع‌ الاول سالروز ولادت حضرت بر طبق روایات شیعه ادامه دارد.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha