۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۱
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84908410
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه: آمریکا مانع ارسال غذا و دارو به شهر الحسکه سوریه می شود

تهران - ایرنا - معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه گفت که ائتلاف نظامی غیرقانونی به سرکردگی آمریکا مانع ارسال کمک های بشر دوستانه از جمله غذا و دارو به مردم شهر الحسکه سوریه می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سوریه ( سانا )، «اولیگ ایگورروف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه در بیانیه ای مطبوعاتی اظهار داشت: ائتلاف نظامی غیر قانونی به اصطلاح بین المللی که مدعی مبارزه با گروه تروریستی داعش است، همچنان به مانع تراشی برای انجام ماموریت های بشردوستانه مشترک مرکز هماهنگی روسیه و هلال احمر سوریه در الحسکه ادامه می دهد و مانع رساندن غذا و دارو به ساکنان این شهر می شود. 

وی با اشاره به اینکه نیروهای اشغالگر آمریکا با اقدامات خود مانع از تلاش‌های دولت سوریه در اجرای برنامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون که با هدف جلوگیری از شیوع بیماری‌ها و اپیدمی‌ها انجام می شود، شده اند، افزود: این اقدام آنها باعث گسترش شیوع انواع بیماری ها در برخی از مناطق استان الحسکه می شود.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند. 

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان تحت حمایت واشنگتن موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) در حسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور اقدام‌های تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت این کشور و مانع تراشی در برابر برقراری ثبات و امنیت ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha