۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84908396
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۴۵۴ هزار کودک کردستانی خدمات مراقبتی گرفتند

سنندج- ایرنا- مدیر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: نیمه نخست امسال ۴۵۴ هزار و ۳۲۰ کودک شامل ۱۲۳ هزار و ۵۲۰ زیر پنج سال و ۳۳۰ هزار و ۸۰۰ کودک زیر ۱۲ سال خدمات مراقبتی سلامت دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر مهدی ذکایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته ملی کودک اظهار داشت:  بر اساس گزارش سازمان ثبت احوال، پارسال ۲۳ هزار و ۴۵۰ نوزاد در استان متولد شده که ۱۱۹ هزار و ۹۷۵ نفر در نیمه نخست امسال توسط بهورزان در روستاها یا مراقبین سلامت در شهرها خدمات سلامت دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه، ۱۲ هزار و ۶۷۸ کودک در این مدت حداقل یکبار توسط پزشکان معاینه شده اند، افزود: در مدت یاد شده بیش از ۱۰ میلیارد ریال مکمل های دارویی و نیز ۲۰ هزار قوطی شیرخشک یارانه ای در نقاط شهری و روستایی بین کودکان محروم از شیر مادر در استان توزیع شده است.

مدیر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی متعدد با موضوع سلامت کودکان با هدف توانمندسازی پرسنل و والدین و مراقبین کودک، گفت: در این مدت چهار هزار و ۱۰۰ مورد ویزیت توسط پزشک و ۲ هزار و ۷۰۰ مورد ویزیت هم توسط بهورزان در سطح خانه های بهداشت در روستاها بر اساس برنامه مراقبت های ادغام یافته ناخوشی اطفال (مانا) توسط پزشک به ثبت رسیده است.

ذکایی به پیگیری پنج هزار و ۵۲۴ نفر از کودکان پرخطر بستری در بیمارستان توسط مراقبین سلامت و بهورزان جهت آموزش مراقبت از کودک بیمار اشاره کرد و افزود: چهار هزار و ۲۶۵ نفر از مادران، ۴۰ نفر از مربیان مهدهای کودک، ۱۰۵ نفر از رابطین بهداشت و یک هزار و ۱۱۹ نفر از سفیران سلامت آموزش های بهداشتی مرتبط با سلامت کودکان را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به مرگ ۴۶ کودک یک تا ۵۹ ماهه در نیمه نخست امسال یادآور شد:  ۱۵ کمیته در سطح شهرستان ها و استان با برگزاری جلسات متعدد برای بررسی علل و نیز پیشگیری از بروز موارد مشابه برگزار شده است.

۱۶ تا ۲۲ مهرماه جاری مصادف با هفته ملی کودک بوده که شعار امسال "حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی" است.

شنبه ۱۶ مهر ماه(کودک، صلح، بازی و نشاط)، یکشنبه ۱۷ مهرماه(کودک، حقوق اجتماعی، آموزش، امنیت و سلامت)، دوشنبه ۱۸ مهرماه(کودک، رسانه و فن آوری های نوین)، سه شنبه ۱۹ مهر ماه(کودک، هویت ملی، نام آوران و قهرمانان ملی)، چهارشنبه ۲۰ مهرماه(کودک، کتاب، ادبیات، خلاقیت هنری)، پنج شنبه ۲۱ مهرماه(کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری) و جمعه ۲۲ مهرماه(کودک، خانواده، اخلاق و مهرورزی) نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha