انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ آمریکا از نگاه لاتین‌تبارها: دموکرات‌ها یا جمهوری‌خواهان؟

تهران - ایرنا - نتایج نظرسنجی جدید «مرکز تحقیقات پیو» نشان می‌دهد که اگرچه بیشتر لاتین‌تبارها معتقدند دموکرات‌ها، بیش از جمهوری‌خواهان برای کسب آرای لاتین‌ها تلاش می‌کنند، حدود نیمی از این قشر مهم جامعه آمریکا، «تفاوت زیادی» در آنچه دو حزب سیاسی مطرح‌می‌کنند، نمی‌بینند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از تارنمای اسپانیایی سی‌ان‌ان،  نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات پیو (Pew Research Center) که به تحلیل و بررسی عقاید سیاسی لاتین‌تبارهای آمریکا و مهم‌ترین موضوعات از دید آن‌ها در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره پرداخته است، در ماه اوت و با جمع‌آوری آرای سه هزار و ۲۹ بزرگسال لاتین‌تبار انجام شده است.

به طور کلی، ۷۱ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند حزب دموکرات «در تلاش است تا آرای لاتین را به دست آورد»، در مقابل، ۴۵ درصد از لاتین‌تبارها در مورد حزب جمهوری‌خواه همین نظر را داشتند.

بخش قابل توجهی (بین ۴۲ تا ۴۸ درصد) از گروه‌های خاصی از لاتین‌تبارها همچون مهاجران، لاتین‌تبارهای اسپانیایی، کاتولیک‌ها و پروتستان‌های انجیلی با ارزیابی «بسیار خوب» دستورکار و عقاید ارائه شده از سوی دموکرات‌ها، معتقدند این حزب سیاسی «سخت تلاش می‌کند تا آرای لاتین‌تبارها را به دست آورد».

بر اساس این نظرسنجی، اکثر لاتین‌تبارها دیدگاه مثبتی نسبت به دموکرات‌ها دارند، اما حدود یک سوم از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که معتقد نیستند حزب دموکرات منافع آنها را تامین ‌کند یا واقعا به لاتین‌ها اهمیت دهد.

همچنین بر اساس این نظرسنجی، ۶۳ درصد از پاسخ‌دهندگان فکر نمی‌کنند که جمهوری‌خواهان واقعا به لاتین‌تبارها اهمیت دهند.

محققان با در نظر گرفتن ریشه‌های خانوادگی پاسخ‌دهندگان دریافتند افرادی که خود را مکزیکی، از آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی معرفی کردند، ارزیابی مثبت‌تری نسبت به دموکرات‌ها در مقایسه با جمهوری‌خواهان داشتند.

طبق داده‌های این افکارسنجی، حدود نیمی از لاتین‌تبارها، «تفاوت زیادی» در ایده‌ها و دستورکار احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه نمی‌بینند. حدود یک سوم از لاتین‌های طرفدار جمهوری‌خواهان، رویکرد حزب دموکرات در قبال لاتین‌ها را «تا حدودی خوب» توصیف کردند. در مقابل، ۲۱ درصد از پاسخ‌دهندگان دموکرات، همین نظر را در مورد جمهوری‌خواهان داشتند.

سقط جنین و اقتصاد، موضوعات کلیدی از نگاه لاتین‌تبارها

حدود نیمی از لاتین‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کردند گفتند که به یک نامزد دموکرات رای می‌دهند، ۲۸ درصد گفتند که به یک نامزد جمهوری‌خواه رای خواهند داد؛ حدود ۱۸ درصد گفتند به نامزد دیگری رای خواهند داد یا مطمئن نیستند به چه کسی رای خواهند داد.

در میان موضوعاتی که در تصمیم‌گیری لاتین‌تبارها مهم است، اقتصاد جایگاه ویژه‌ای دارد. بر اساس این نظرسنجی، ۸۰ درصد از پاسخ‌دهندگان (۹۰ درصد از لاتین‌تبارهای جمهوری‌خواه و ۷۵ درصد از لاتین‌های دموکرات)، مسئله اقتصاد را «بسیار مهم» ارزیابی کردند.

مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و جرائم خشونت‌آمیز از دیگر مسائل مهم برای اکثریت لاتین‌تبارها است اما بر اساس این نظرسنجی، سقط جنین و سیاست کنترل سلاح نقش مهمی در تصمیم‌گیری لاتین‌تبارها ایفا می‌کنند.

اهمیت سقط جنین در میان لاتین‌تبارها تا ۵۷ درصد افزایش یافته است و معتقدند سقط جنین باید دست‌کم در برخی موارد، قانونی باشد.    

طبق داده‌های مرکز تحقیقات پیو، در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، جمعیت بزرگ لاتین‌تبار ایالات متحده با ۱۳.۳ درصد رای دهندگان واجد شرایط، پرشمارترین گروه اقلیت پس از سیاهپوستان را تشکیل داد.

حضور جوامع لاتین‌تبار پای صندوق‌های رای به لحاظ تاریخی، دشوار بوده و ترکیبی از اشتیاق کم رای‌دهندگان و قوانین محدودکننده جدید در رای‌گیری محلی از عوامل عدم استقبال این قشر جامعه آمریکا از فرآیندهای انتخاباتی بوده است. با این حال، آمریکایی‌های لاتین‌تبار به عنوان یکی از مهم‌ترین گروه‌ها در انتخابات سال‌های اخیر توجه کاندیداهای دو حزب جمهوری‌خواه قرمز و دموکرات آبی را به آراء خود جلب کرده‌اند.

انتخابات میان‌دوره‌ای در آمریکا (۱۷ آبان/ هشتم نوامبر) تکلیف همه صندلی‌های مجلس نمایندگان و ۳۵ سناتور را مشخص خواهد کرد. با توجه به این‌که هنوز ۲ سال تا پایان دوره اول دولتِ دموکرات «جو بایدن» باقیمانده، انتخابات آتی آثار مهمی در سیاست آمریکا دارد.

در حال حاضر ترکیب سنا و مجلس نمایندگان به نفع دموکرات‌هاست با این وجود همین حالا هم بایدن برای پیشبرد طرح‌های خود با مشکلاتی در کنگره مواجه است، در نتیجه اگر اکثریت کنگره در اختیار جمهوری‌خواهان باشد، بایدن برای اجرای سیاست‌های خود با مشکلات جدی‌تری روبرو می‌شود به‌ویژه اگر کمیته‌های مهم دفاعی و روابط خارجی در مجالس آمریکا ترکیب متفاوتی پیدا کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha