انتخابات ۲۲ اتحادیه‌ صنفی مشهد از ابتدای سال برگزار شده است

مشهد-ایرنا- رییس اداره اصناف و تشکلهای صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون انتخابات هیات رییسه ۲۲ اتحادیه صنفی در شهرستان مشهد برگزار و تاکنون اعتبارنامه بسیاری از آنها صادر شده است.

مهدی روحانیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۲۲ انتخابات برگزار شده مربوط به اتحادیه های صنفی شهرستان مشهد، شرکت کنندگان در انتخابات هیات رئیسه هفت اتحادیه به حد نصاب نرسیده و انتخابات آنها باید دوباره برگزار شود.

وی ادامه داد: امسال دوره اعتبار چهار ساله اعضای هیات رییسه اتحادیه های صنفی مشهد به پایان می رسد و به محض به پایان آمدن مدت اعتبارنامه هیات رییسه هر کدام از اتحادیه ها باید انتخابات آنها برگزار شود لذا بر این اساس تا پایان سال انتخابات اتحادیه ها به مرور انجام می گیرد.

رییس اداره اصناف و تشکلهای صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: فراخوان برگزاری انتخابات برای ۱۱ اتحادیه صنفی دیگر در مشهد منتشر شده که باید انتخابات هیات رییسه آنها تا ۱۵ آبان ماه برگزار شود.

روحانیان افزود: اعتبارنامه های اتحادیه هایی که انتخابات هیات رییسه آنها برگزار شده، به مرور در حال صادر شدن است و براساس میزان رایی که هر یک از برگزیدگان انتخابات به دست آورده اند، رییس، نایب رییس و سایر اعضای هیات رییسه اتحادیه معرفی می شوند.

وی اضافه کرد: هیات اجرایی انتخابات اتحادیه ها متشکل از نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و استانداری هستند که بر روند برگزاری آنها نظارت دارند و در این راستا تاکنون روال برگزاری انتخابات اعضای هیات رییسه اتحادیه های صنفی در مشهد مطلوب بوده و هیچ اعتراضی در این زمینه انجام نگرفته است.

او ادامه داد: در شهرستان مشهد ۹۶ اتحادیه صنفی وجود دارد که از این تعداد سه اتحادیه صنفی استانی هستند و بر واحدهای صنفی سه گروه از اصناف کل استان نظارت می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha