فرمانده پلیس راه‌آهن شمالشرق (۱): کشف کالای قاچاق ۵۰ درصد افزایش یافت

شاهرود - ایرنا - فرمانده پلیس راه‌آهن شمالشرق (۱) گفت: کشف کالاهای قاچاق طی ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ علی ابراهیمی روز دوشنبه در صبحگاه عمومی پلیس راه‌آهن که به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی در اداره کل راه‌آهن شمالشرق(۱) برگزار شد، افزود: در حوزه کشف اموال سرقتی و دستگیری سارقان طی ۶ ماهه نخست امسال نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه ۵۲ نفر در برنامه های مقابله با مواد مخدر دستگیر شدند، ابراز داشت: این تعداد دستگیرشدگان به نسبت سال گذشته در ۶ ماهه نخست امسال افزایش پنج درصدی داشت.

ابراهیمی به گستردگی و مأموریت‌های متنوع این یگان اشاره کرد و گفت: کشف سلاح و مهمات سرد و گرم به نسبت سال گذشته افزایش ۲۵۰ درصدی داشت.

 فرمانده پلیس راه‌آهن شمالشرق (۱) با بیان اینکه امنیت بالاترین نعمت برای کشور است، تصریح کرد: امنیت امروز کشور مرهون خون شهدا، هوشیاری مردم، تدابیر مقام معظم رهبری و تلاش حافظان امنیت است.

وی فراجا را رکن اساسی امنیت داخلی دانست و ادامه داد: تقدیم بیش از ۱۳ هزار شهید و ۳۰ هزار جانباز و هزاران آزاده به انقلاب بیانگر این ادعا است.

ابراهیمی به شعار هفته نیروی انتظامی که "پلیس خادم مردم و مردم حامی پلیس است" اشاره کرد و اظهار داشت: تحقق این شعار مسئولیت پلیس را دو چندان می‌کند.

دشمنان به دنبال تهییج جوانان برای رسیدن به منافع خود هستند

مدیرکل راه آهن شمال‌شرق (۱) هم در این آیین با اشاره به ناآرامی های اخیر در کشور گفت: دشمنان جوانان ۱۵ تا ۲۰ ساله را که سرمایه‌های کشور هستند تحریک و تهییج کردند تا با آشوب به منافع خود برسند.

فرشاد زادخور با بیان اینکه دشمنان به دنبال تحریک اقوام و تهییج جوانان برای براندازی نظام بودند، افزود: وظیفه خانواده‌ها توجیه و مراقبت از جوانان با عطوفت و مهربانی است تا آنها را بیشتر جذب کنند و اجازه ندهند جوانان به عنوان پیاده نظام دشمن عمل کنند.

وی با بیان اینکه این جوانان هشت سال جنگ تحمیلی، بمباران و موشک باران، و حضور دشمن در خاک سرزمینی را درک نکردند، ابراز داشت: وظیفه همگان یادآوری این موارد برای جوانان است تا آنها را از همرایی و همگامی ناخواسته با دشمنان  برحذر دارد.

به گزارش ایرنا، محدوده استحفاظی اداره کل راه آهن شمال‌شرق (۱) از ایستگاه گرمسار تا ایستگاه نقاب به طول ۵۴۰ کیلومتر و به صورت دوخطه است که ۵۸ درصد از مسیر پر تردد تهران- مشهد را دربرمی‌گیرد.

روزانه بیش از ۹۰ رام قطار مسافری و ۲۰ رام قطار باری در این مسیر  تردد دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha