۱۸۰ کیلو گرم انواع مواد مخدر در قشم کشف شد

قشم - ایرنا - سرپرست انتظامی شهرستان قشم از کشف و ضبط ۱۸۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری ۳۳۶ متهم مربوط با این مواد در اجرا و برگزاری طرح‌ های پاکسازی نقاط آلوده این شهرستان مرزی از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ۱۴۰۱ خبر داد.

سرهنگ عبدالرحیم دهقان روز دوشنبه در ششمین روز هفته فراجا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مدت یادشده با تلاش شبانه روزی مامورین پلیس ۳۶ باند سارقین در سطح این شهرستان منهدم و ۲۸۰ سارق دستگیر شده اند که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۲۰ درصد افزایش کشفیات نسبت به وقوع جرم داشته ایم.

وی ادامه داد: در ۶ ماهه اول سال جاری ۲۹۸ طرح پیشگیری از جرایم در سطح شهرستان و جزیره قشم انجام شده است.

سرپرست انتظامی شهرستان قشم توضیح داد: در مدت یادشده هفت هزار و ۲۷۶ جلد گذرنامه برای قشموندان و شهروندان این جزیره صادر شده است.

سرهنگ دهقان اضافه کرد: همچنین کشفیات انواع کالای قاچاق یک‌ میلیارد و دویست و سی پنج هزار میلیون ریال بوده است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ۱۴۰۱، هزار و ۷۵۵ فقره پرونده در حوزه معاونت وظیفه عمومی شهرستان قشم تشکیل شده است.

سرپرست انتظامی شهرستان قشم افزود: همچنین ۱۲ هزار و ۱۰۰ فقره پرونده مربوط به امور اتباع در حوزه های مرزی، ورود، خروج، اقامت و روادید تشکیل شده است که با تلاش دایره اتباع ۹۸۳ نفر از اتباع بیگانه غیر مجاز بدون مجوز اقامت در این شهرستان مرزی شناسایی، دستگیر و طرد شده اند.

به گزارش ایرنا، امسال ۱۳ تا ۱۹ مهرماه به عنوان هفته فراجا نامگذاری شده و شعار مربوط به این هفته در سال جاری «پلیس خادم مردم، مردم حامی پلیس» است.

شعار روز چهارشنبه ۱۳ مهرماه و نخستین روز هفته فراجا «مرزبان خادم، مرزنشین حامی»، شعار روز پنجشنبه ۱۴ مهرماه و دومین روز هفته فراجا «پلیس ولایت مدار، ایثار و شهادت»، شعار روز جمعه ۱۵ مهرماه و سومین روز هفته فراجا «پلیس انقلابی، جامعه ایمانی» و شعار روز شنبه ۱۶ مهرماه و چهارمین روز هفته فراجا «پلیس مردمی، مشارکت اجتماعی» نامگذاری شده است.  

همچنین برای روز یکشنبه ۱۷ مهرماه و پنجمین روز هفته فراجا شعار «پلیس هوشمند، بصیرت اجتماعی» و روز دوشنبه ۱۸ مهرماه و ششمین روز هفته فراجا شعار «سرباز فداکار، جوان انقلابی» و روز سه شنبه ۱۹ مهرماه هفتمین روز هفته فراجا شعار «پلیس خدمتگذار، سرمایه اجتماعی» انتخاب شده است.  

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha