مدیرکل کمیته امداد مازندران: در حال ساخت یک هزار مسکن برای مددجویان تحت پوشش هستیم

ساری - ایرنا - مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران گفت: این نهاد در حال ساخت یک هزار واحد مسکونی برای خانوارهای مددجویان تحت پوشش است و اسفندماه به بهره برداری می رسد.

حجت الاسلام بشیر عالیشاه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدهای مسکونی با کمک سپاه مازندران در نقاط مختلف به خصوص مناطق محروم مازندران در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه ساخت اغلب این تعداد منزل مسکونی در مراحل پایانی کار قرار دارد، ادامه داد: برای ساخت هر یک از این واحدهای مسکونی ۲۰۰ میلیون تومان هزینه می شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران گفت: در زمینه ساخت مسکن مددجویان این نهاد فرد نیکوکاری همراهی کرده که ۱۰ میلیارد تومان برای این بخش پرداخت کرده است.

وی زمان بهره برداری از این تعداد واحد مسکونی را ۱۴ اسفند امسال همزمان با روز احساس و نیکوکاری اعلام کرد و افزود: همچنین در این روز آغاز عملیات اجرایی ۲ هزار مسکن مددجویان این نهاد را خواهیم داشت.

حجت الاسلام عالیشاه با اشاره به اینکه ۸۰ هزار خانوار به تعداد ۱۳۴ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد مازندران هستند، گفت : از این تعداد پنج هزار خانوار مسکن ندارند و این نهاد با پرداخت کمک های بلاعوض ۶۰ میلیون تومانی برای ساخت مسکن و پرداخت تسهیلات کارمزد پایین تلاش دارد تا بستر خانه دار شدن این تعداد خانوار را فراهم کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر یک هزار خانوار این نهاد در مازندران زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن را دارند اما بدلیل مشکلات کاربری زمین نمی توانند از تسهیلات این بخش بهره مند شوند.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد مددجویان فاقد مسکن این نهاد خانوارهای روستایی هستند و کمک به حل این مشکل برای این قشر آسیب پذیر می تواند بسیار کارگشا باشد.

به گفته مدیرکل کمیته امداد مازندران اعمال قوانینی برای رفع این مشکل مددجویان می تواند در خانه دار شدن بخش اعظمی از این خانوارها تاثیر گذارد و آنها را از اجاره نشینی نجات دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha