رشد حوزه‌های علمیه اهل سنت، بیانگر رویکرد جمهوری اسلامی در تحقق یکپارچگی امت اسلامی است

گرگان - ایرنا - مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به فعالیت بیش از هزار حوزه علمیه اهل سنت در کشور گفت: رشد مراکز علمیه اهل سنت پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیانگر رویکرد عملی نظام در تحقق یکپارچگی امت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت‌الله علیرضا اعرافی شامگاه یکشنبه در دیدار با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در گلستان اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه در سال‌های اخیر شاهد توسعه پایگاه‌های فرهنگی، مراکز و حوزه های علمیه اهل سنت در اقصی نقاط کشور هستیم

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: در حال حاضر چندین هزار طلبه اهل سنت در بیش از هزار حوزه علمیه استان‌های کشور در حال فراگیری علوم دینی و فقهی اهل سنت هستند.

آیت‌الله اعرافی گفت: توسعه مراکز علمی اهل سنت، بیانگر رویکرد تمدنی انقلاب اسلامی ایران و گوشه‌ای از نگاه و اندیشه وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در کشور است که با همراهی روحانیون و علمای شیعه و اهل سنت این هدف محقق شده است.

وی از تدوین اولین برنامه پنج ساله حوزه ها در کشور خبر داد و گفت:این چشم انداز ۴۲ محور، ۳۰۰ هدف و حدود هزار شاخص و برنامه دارد که امید است با اجرای آن به افق‌های روشنی در بخش حوزه دست یابیم.

وی گفت: حوزه های علمیه کشور تولید کننده تئوری انقلاب اسلامی هستند و این مراکز علمی باید با راه‌اندازی رشته‌های متعدد، علمای بزرگ تربیت کنند و پاسخگوی نیازهای نسل جوان و جامعه امروز باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: باید طلابی مطالبه‌گر، پاسخگو، هدایتگر و در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم تا بتوانند به نیازهای زمانه پاسخ دهیم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha