سرانه فرهنگی لرستان به ازای ۱۰۰ نفر یک متر است

خرم‌آباد - ایرنا - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: به ازای هر ۱۰۰ نفر یک متر فضای فرهنگی در لرستان وجود دارد بنابراین توجه به زیرساخت در این راستا ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مجید منعمی روز یکشنبه در آیین معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان اظهار کرد: ضعف در آگاهی‌بخشی، مشکلی جدی جامعه‌ امروز است. در اعتراضاتی که در کف خیابان می‌بینیم، ضعف در آگاهی‌بخشی، محسوس دیده می‌شود؛ چراکه مواضع محکم و جدی نظام را به خوبی تبیین نکرده‌ایم.

وی گفت: بسیاری از دانش‌آموزان و جوانان نسبت به تحولات که در انقلاب و پس از انقلاب در کشور به وجود آمده آگاهی ندارند و این نقطه ضعف است و مقام معظم رهبری مستقیما از آن به نام جهاد تبیین یاد کرده‌اند؛ اشارات متعدد ایشان در جمع اقشار مختلف موید همین موضوع است‌.

وی با اشاره به اهمیت آگاهی‌بخشی در جامعه گفت: بخش عمده‌ آگاهی‌بخشی از طریق رسانه اتفاق می‌افتد. یکی از مهم‌ترین رسانه‌های موثر در انتشار افکار، کتاب است.

منعمی ادامه داد: ترویج امر کتاب‌خوانی و خواندن کتاب اتفاقی است که باید جدی به آن توجه شود و اما این کافی نیست کتاب‌خوانی امر بسیار خوبی است، اما خواندن کتاب خوب اهمیت دو چندانی دارد.

وی، با تاکید بر اهمیت تقریظ رهبری بر کتاب‌ها در امر ترویج کتاب خوب افزود: این وظیفه آحاد مردم و ویژه‌تر وظیفه نخبگان است که به امر ترویج کتاب‌خوانی بپردازند.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه در استان لرستان از سرانه فضای مطلوب در امر زیرساخت خیلی فاصله داریم، بیان کرد: به ازای هر ۱۰۰ نفر باید هشت متر فضا وجود داشته باشد؛ اما در لرستان به ازای هر ۱۰۰ نفر یک متر فضای فرهنگی در اختیار است و نشان می‌دهد از نظر زیرساخت، مشکل جدی داریم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha