مشاور رییس جمهور در امور اقوام: هر نوع اغتشاش و آشوب در جامعه محکوم است

سنندج- ایرنا- مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، سه واژه «مطالبه گری، اعتراض و اغتشاش» را منفک از هم و دارای رویکردهای متمایز عنوان کرد و گفت: اغتشاش در تمام حکومت های اسلامی و غیر اسلامی، نامعقول و محکوم است.

 ماموستا «عبدالسلام کریمی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه اغتشاش و هتک حرمت در هیچ حکومتی اعم از اسلامی و غیر اسلامی معقول نیست؛ اظهار داشت: هیچ عقل سلیمی این را قبول نمی کند که به منابع و منافع عمومی مردم شامل امکانات و تجهیزات رفاهی و خدماتی ضربه زد.

وی به تصریح گفت: ما به هیچ عنوان تخریب های ناشی از اغتشاشات که امنیت جامعه را برهم می زند، نمی پذیریم و به تاکید مخالف این نوع رفتارها در جامعه هستیم.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، مطالبه گری را حق مردم در تمام جهان دانست و افزود: مطالبه گری مردم از حکومت و دولت ها حق همه انسان هاست و دولت ها در مقابل مطالبات برحق مردم، مسئول و پاسخگو هستند و این اساس و پایه شکل و نوع مطالبه گری از نظام اسلامی است.

ماموستا کریمی با اعلام اینکه موضوع و مفهوم مطالبه گری مردم از دولت و اعطای حق به مردم عین عدالت است؛ یادآور شد: در نظام اسلامی ایران مطالبه گری و پاسخ دهی مسئولان به مردم از مولفه های مهم حاکمیت و دولت است؛ چون از منظر اسلام عدالت یعنی کسی که مطالبه برحق دارد و باید حقش را ادا کرد، این مفهوم به عینه در نظام اسلامی ایران مشهود است.

وی اضافه کرد: عدالت و ادای حق به مطالبه گران وظیفه تمام حکومت هاست؛ اما در این میان  وظیفه حکومت اسلامی سنگین تر است، ما دنبال عدالت اجتماعی هستیم و حکومت انبیا هم به دنبال استقرار عدالت اجتماعی بوده اند اما نه از راه اغتشاشگری؛ بلکه از راه مطالبه گری قانونی.

مشاور رئیس جمهور ،‌ نگرش و جهان بینی مطالبه گری و اعتراض قانونی را متمایز از اغتشاشگری و آشوب که به معنای همراهی با دشمن برای اختلال در امنیت جامعه تفسیر می شود؛ دانست و گفت: کشور بزرگ  ایران رنگین کمان اقوام و مذاهب در جهان است و همزیستی  اقوام ترک، لر، بلوچ، فارس و ترکمن نماد وحدت اقوام، مذاهب و جنسیت زن و مرد در کشور اسلامی ایران است و دشمن هم از همین اتحاد و زیبایی های وحدت گرایانه می ترسد.

طی چند روز گذشته در برخی از شهرهای استان کردستان از جمله سنندج، تجمعات عناصر آشوبگر و انجام اقدامات تخریبی بویژه مسدود کردن معابر و آتش زدن اموال عمومی، منجر به توقف فعالیت کسبه و بازاریان شده است و برخی مغازه‌داران برای مصون ماندن از تعرضات عناصر آشوبگر، روز گذشته /شنبه/ اقدام به بستن مغازه‌هایشان کردند.

ضد انقلاب که در استان کردستان به دنبال کشته سازی و سوء استفاده از مردم منطقه است روز گذشته یک راننده پراید که در حال عبور در میان آشوبگران در خیابان پاسداران سنندج بود را با شلیک گلوله کشت.

این اقدام ضد انقلاب قبلاً هم سابقه داشته است به طوری که در ابتدای نا آرامی های اخیر در کردستان، چهار نفر در شهرهای سقز، دیواندره و دهگلان توسط ضد انقلاب کشته شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha