۱۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 5360
کد خبر: 84907659
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ناظمی: اعتماد AFC به داوران زن ایران به توسعه داوری کمک می‌کند

تهران- ایرنا- داور زن بین‌المللی فوتسال کشورمان معتقد است که قضاوت داوران زن ایرانی در فوتسال قهرمانی آسیا به توسعه داوری در کشورمان کمک می‌کند.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های فوتسال قهرمانی آسیا در حالی دیشب با قهرمانی تیم ژاپن در کویت به پایان رسید که داوران زن ایرانی حضور پررنگی در این مسابقات داشتند.

گلاره ناظمی، داور بین‌المللی فوتسال ایران پس از حضور در این مسابقات، گفت: تصمیم AFC برای استتفاده از داوران زن در این مسابقات برای اولین بار برای اولین‌بار اتفاق بسیار مثبتی بود. فیفا و سایر کنفدراسیون‌ها سال‌هاست که این کار را انجام می‌دهند اما در کنفدراسیون فوتبال آسیا، ما در پلی‌آف قبل از جام جهانی و مسابقات مقدماتی جام ملت‌ها قضاوت کردیم و خوشحالم که حالا در بزرگ‌ترین رویداد فوتسالی آسیا که جام ملت‌هاست هم توانستیم قضاوت کنیم.

ناظمی: اعتماد AFC به داوران زن ایران به توسعه داوری کمک می‌کند

ناظمی در ادامه در خصوص سطح مسابقات گفت: سطح رقابت‌های جام کنفدراسیون‌ها با جام‌جهانی بسیار متفاوت است و هر یک از رویدادها با مقررات، استانداردهای متفاوت برگزار می‌شود. دیگر هیچ تیمی ضعیف نیست و حریف دست و پا بسته نیست و در واقع به دلیل نزدیک شدن سطح تیم‌ها، شاهد رقابت جذاب و تنگاتنگی در جام ملت‌ها و  جام کنفدراسیون‌ها هستیم. در بازی‌های کویت ژاپن در مرحله گروهی بازی را به عربستان واگذار کرد اما در فینال با خوش شانسی و عملکرد خوبش قهرمان شد. این در حالی بود که نه تنها من بلکه در ستاد برگزاری مسابقات، این تصور وجود داشت که ایران قهرمان می‌شود.

وی گفت: فکر می‌کنم برای شروع همین‌که کنفدراسیون فوتبال آسیا به ۲ داور زن ایرانی اعتماد کرده می‌تواند روند رو به رشدی برای AFC در این حوزه باشد. بدون شک قضاوت در سطح مسابقات بالا به توسعه داوران در بخش بانوان کمک بسزایی می‌کند.

ناظمی در مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا، دیدار تیم‌های ملی ازبکستان و تاجیکستان به عنوان داور اول قضاوت کرد و در مسابقه تیم‌های ژاپن و کره‌جنوبی هم به عنوان داور دوم فعالیت کرد و کنفدراسیون فوتبال آسیا در سایر دیدارها از داور زن ایرانی به عنوان داور ذخیره یا داور وقت‌نگهدار بهره برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha