۱۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۵۴
کد خبرنگار: 2660
کد خبر: 84907652
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توقیف ۱۷ شناور صیادی متخلف در منابع آبی خوزستان

اهواز - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت منابع آبزی شیلات خوزستان گفت: گشت‌های دریایی این یگان در شهریور ماه امسال ۱۷ فروند شناور صیادی متخلف را در منابع آبی استان و صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس توقیف کردند.

محمد زراتی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:در  جریان بازرسی از ۲ هزار و ۸۶۰ شناور صیادی در ساحل و دریا ، هفت فروند قایق و ۱۰ فروند لنج صیادی متخلف توقیف و مقداری هفت هزار کیلوگرم ماهی و میگو و ۱۰ دستگاه ترال کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه در شهریور ماه امسال ۲هزار و ۴۰۰ نفرساعت گشت دریایی  و ساحلی در آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران انجام شده است افزود: در این پیوند ۹۶صیاد متخلف توسط نیروهای یگان حفاظت منابع آبزی شیلات خوزستان بازداشت شدند و پرونده این تخلفات برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی و کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی ارسال شده است.

به گزارش ایرنا سالانه حدود ۵۵ تا ۶۰هزار تن ماهی و میگو در آبهای ساحلی و دریایی خوزستان صید می‌شود.

قاچاق آبزیان به کشورهای همسایه، استفاده از روش‌های مخرب و غیرقانونی صید همچون صید ترال ، ورود شناورهای خارجی به محدوده صیدگاه‌های استان ، فعالیت صیادان فاقد پروانه صید ، سنگینی و فرسودگی ناوگان صید و صیادی  و صید در زمان ممنوعیت از چالش های صید و صیادی در خوزستان است.

استان خوزستان پس از سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و بوشهر رتبه چهارم صید و صیادی در کشور را دارد.

صید و صیادی و تجارت اشتغال غالب در مناطق ساحلی خوزستان است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha