۱۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84907454
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخواست فرهیختگان فرانسه برای اعتراض علیه سیاست‌های مکرون

تهران – ایرنا – گروهی از فرهیختگان فرانسوی از مردم این کشور خواستند به اعتراض‌های آتی علیه امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه ملحق شوند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مکرون متهم است برای کمک به فقرا به منظور مقابله با قیمت های بالا به اندازه کافی تلاش نکرده است در حالی که برخی شرکت ها سودهای بادآورده کسب می کنند.

این گروه متشکل از ۶۹ امضاکننده از جمله نویسندگان، کارگردانان سینما و اساتید دانشگاه در نامه ای که در نشریه دو دیمانش منتشر شد، تاکید کردند که امانوئل مکرون از تورم برای افزایش شکاف طبقاتی استفاده می کند تا درآمد سرمایه را به بهای زیان به سایرین تقویت کند.

در این نامه عنوان شده که همه این موارد در واقع یک موضوع سیاسی است.

این نامه همچنین حاکی است که دولت برای مقابله با افزایش بهای انرژی به اندازه کافی اقدام نکرده و از افزایش مالیات بر شرکت هایی که به دلیل تورم بالا، سودهای بادآورده کسب کرده اند، خودداری کرده است.

در حالی که تورم در فرانسه در سال جاری به شدت افزایش یافته که عمدتا حاصل جنگ اوکراین است، این افزایش جزو کمترین موارد افزایش تورم در کشورهای منطقه یورو در ماه های اخیر بوده، زیرا دولت فرانسه تمهیداتی را به اجرا گذاشته است.

در این میان، امضاکنندگان نامه اعتراضی خواستار پیوستن مردم به اعتراضات روز ۱۶ اکتبر شدند که از سوی جنبش سیاسی چپ فرانسه سازماندهی شده است.

این تجمع اعتراضی در مخالفت با هزینه بالای زندگی در فرانسه و انفعال دولت در زمینه مسائل اقلیمی در حالی برنامه ریزی شده که مکرون با مقاومت شدید اتحادیه های کارگری نسبت به اصلاحات بازنشستگی رو به روست و اعتصاب کارگرانی که خواستار افزایش دستمزدها هستند، بخش هایی از اقتصاد این کشور را مختل کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha