۸۸ هزار تماس نیمه نخست امسال با سامانه مشاوره بهزیستی مازندران برقرار شد

ساری – ایرنا – مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه سامانه ارتباطی ۱۴۸۰ با عنوان "صدای مشاور" آماده شنیدن مشکلات و مسائل اجتماعی ، تحصیلی و شغلی شهروندان است، گفت: در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۸۸ هزار تماس از سوی شهروندان استان با این سامانه صورت گرفت و مسائل خود را با کارشناسان این اداره کل مطرح کردند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران، فریبا بریمانی افزود: صدای مشاور از هشت صبح تا ۲۴ حتی روزهای تعطیل آماده ارائه خدمت به هموطنان برای برطرف کردن مشکلات روانشناختی در زمینه های فردی، خانواده، کودک و نوجوان، تحصیلی و شغلی  مشاوره قبل از ازدواج ، مشاوره طلاق، توانایی تصمیم گیری صحیح و مناسب و همچنین تقویت مهارت های زندگی و مهارت های بین فردی است.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ الی ۲۴ مهرماه به عنوان هفته سلامت روان نامگذاری شده است، ادامه داد : شعار امسال هفته سلامت روان "سلامت روان و بهزیستی برای همه را در اولویت جهانی قرار دهید"، است.

مدیرکل بهزیستی مازندران هدف سلامت روان را تامین سلامت روانی تمامی افراد جامعه، داشتن زندگی مفید و رضایت بخش و پیشگیری اولیه، ثانویه و ثالثیه دانست و گفت: نگرش مثبت نسبت به خود، رشد و تکامل و خودشکوفایی، انسجام شخصیتی، استقلال، ادراک واقع بینانه، تسلط بر محیط، روابط مثبت با دیگران و تحمل ناملایمات زندگی از معیارهای سلامت روان می باشد.

۸۸ هزار مازندرانی نیمه نخست امسال با سامانه مشاوره بهزیستی مازندران تماس گرفتند

وی افزود: ۲۱۰ مرکز مشاوره در مازندران فعالیت می کنند که بیش از ۱۵ برنامه تخصصی در حوزه سلامت روان همواره به عنوان یکی از بخش های مهم پیشگیرانه و ارتقایی بهزیستی در هر سه سطح پیشگیری ( اولیه، ثانویه و ثالثیه) است.

بریمانی آموزش را یکی از شناخته شده ترین مداخلات پیشگیرانه و ارتقایی دانست و ادامه داد: شناسایی، غربالگری و پیشگیری از بروز اختلالات و مشکلات روانشناختی، ارتقای سلامت روان فرد ، خانواده و جامعه و خدمات آموزشی در حوزه سلامت از جمله فعالیت های مراکز مشاوره می باشد.

مدیرکل بهزیستی مازندران بیان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال، حدود ۱۰ هزار نفر از زوجین جوان تا پنج سال زندگی مشترک در حوزه درک تکامل و حفظ ارتباطات بین فردی از جمله مهارت های ارتباطی، صمیمیت، علاقه و دوست داشتن و ارتباط با دیگران و شیوه های فرزندپروری، راهنمایی و تعلیم کودکان و نوجوانان و فهم تغییرات تکامل افراد خانواده در جریان زندگی خانوادگی بر اساس دانش معنوی، جسمانی، شناختی، اجتماعی، اخلاقی و زوایای شخصیتی از جمله قبل از تولد، دوران شیرخوارگی، اوایل و اواسط کودکی، نوجوانی، بزرگسالی و سالمندی آموزش های لازم را فراگرفتند.

بریمانی اظهارکرد: حدود پنج هزار نفر از جوانان در آستانه ازدواج با هدف ارتقای توانمندی های فردی آنها در انتخاب همسر و تشکیل خانواده موفق، ارتقای احساس رضایت از زندگی خانوادگی و ارتقای مهارت هایی در جهت تقویت و ثبات خانواده در کارگاه ها و جلسات آموزشی پیش از ازدواج شرکت کردند.

وی به فعالیت های این نهاد برای مشاوره در حوزه طلاق اشاره کرد و گفت: از هشت هزار و ۳۰۰  ثبت نام اینترنتی متقاضیان طلاق در سامانه تصمیم پنج هزار و ۸۰۰ زوج در مراکز مشاوره، خدمات مشاوره ای دریافت کردند که از این تعداد بیش از ۲۲ درصد منجر به سازش شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha