۱۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 84907372
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ هزار تن آسفالت در آزادراه قزوین - زنجان اجرا شد

قزوین - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: ۳۰ هزار تن آسفالت تابستان امسال در آزادراه قزوین - زنجان به منظور کاهش تصادفات اجرا شد که تا پایان مهرماه به ۴۵ هزار تن می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد حق لطفی روز یکشنبه در نخستین جلسه هماهنگی، راهبری و نظارت بر اجرای مداخلات موثر به منظور پیشگیری و کاهش تصادفات که در دادگستری کل استان برگزار شد، آزادراه قزوین - زنجان را یکی از محورهای پرتردد استان برشمرد و تصریح کرد: برای کاهش تصادفات در این آزادراه، ۷۵ دستگاه پل این مسیر اصلاح شده و دهانه پل ها نیز ارتقا یافته است.

وی خاطرنشان کرد: بازدیدهای مشترکی نیز با پلیس راه و دستگاه های ذیربط از راه های ارتباطی استان صورت گرفته و در عین حال نیز بازدید از آزادراه قزوین - زنجان به انجام رسید و حدود ۹۰ درصد تعهدات صورت گرفته نسبت به این مسیر در حال انجام می باشد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر تصادفات آزادراه قزوین - زنجان در لاین جنوبی آن بوده که مجموعه اقدامات ایمنی اولویت دار در آن به انجام رسیده، افزود: در این مسیر برای کاهش میزان تصادفات باید در ساعات شب و نیمه شب، افزایش گشت همه دستگاه های امدادی را داشته باشیم.

وی به نقاط پرتصادف جاده های استان و اولویت بندی آنها اشاره و یادآور شد: با تمرکز بر تصادفات به وقوع پیوسته طی سال های ۹۸ تا ۱۴۰۰ در جاده های استان، تیمی تشکیل و تمامی کروکی های تصادفات فوتی و جرحی از آن استخراج شد و در این رابطه چهار هزار برگ کروکی پلیس راه احصا و در سامانه بارگذاری گردید که خروجی سامانه به عنوان نقاط پرتصادف اولویت دار استان در ۶ ماهه دوم سال جاری ابلاغ می شود.

به گفته این مسوول راهداری، در استان قزوین نقاط پرتصادف و دارای تصادف وجود دارد و در حال حاضر تمرکز ما بر ایمن سازی نقاط پرتصادف است.

مدیرکل راهداری استان قزوین یادآور شد: ۲۳ درصد تصادفات استان متعلق به موتورسیکلت ها بوده که این عدد بالایی می باشد و در ۲۰ نقطه از جاده های روستایی استان که تردد بالای موتورسواران را دارند کلاه ایمنی با هماهنگی بخشداران توزیع شد و باید روی آگاه سازی و اقدامات فرهنگی کار کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha