دولت سیزدهم منابع صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان را ۳۵ درصد افزایش داد

تهران-ایرنا- امام جمعه موقت تهران گفت: دولت سیزدهم با تاکید بر عدالت محوری، منابع صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را ۳۵ درصد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته افزایش داد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسین ابوترابی فرد، روز یکشنبه در همایش ملی روز روستا و عشایر اظهار داشت: بودجه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر حدود هزار و ۷۰ میلیارد تومان بود که دولت سیزدهم آن را به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش داد.

وی ابراز امیدواری کرد که با افزایش بودجه این صندوق تا تعداد بیمه‌شدگان جهش داشته باشد و دولت و مجلس منابع لازم را برای آن پیش‌بینی کنند.

ابوترابی فرد با بیان اینکه عشایر از ارکان کلیدی اقتدار نظام هستند، گفت: یکی از شاخص‌های مهم پیشرفت و توسعه و اعتلای فرهنگ عمومی گسترش بیمه و خدمات مرتبط با آن در جوامع بشری است؛ هرقدر مردم به سوی بیمه اختیاری روی بیاورند و در این عرصه ورود کنند، نشانگر فهم درست مسایل اجتماعی و نیازهایشان است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اکنون در جایگاه مطلوب بیمه‌ای نیستیم البته امیدوارم روزی برسد که فردی و یا خانه‌ای بدون بیمه نباشد؛ از این رو کشاورزان و تولیدکنندگان با اطمینان خاطر، خود و تولیدات را بیمه کنند.پ

وی گفت: همه مشکلات ما این است که با حیات عقلانی فاصله می‌گیریم، در حالی که خداوند با قرار دادن همه ثروت‌ها ما را برای زندگی در دنیا بیمه کرده است.

ابوترابی فرد افزود: اگر از ثروت‌ها و منابع طبیعی درست بهره‌برداری کنیم، دنیای انسان بهشت می‌شود و دیگر فقیری بر روی زمین نخواهد بود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: یکی از راههای اصولی و استفاده درست از اموال حرکت به سمت فرهنگ بیمه است. تجار و کشاورزان هر قدر می‌توانند تولیدات و اموال خود را بیمه کنند.

وی ابراز داشت: بیمه تبدیل تهدیدها به فرصت است و صندوق بیمه روستایی یک گامی برای تامین امروز و آینده روستاییان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است.

ابوترابی فرد با بیان اینکه بیمه شده یک بخش و دولت ۲ برابر حق بیمه شده را پرداخت می‌کند، گفت: بیمه شدگان معادل سطح درآمدی که تعیین کنند در آینده مستمری دریافت می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: صندوق بیمه روستایی گام بلندی برای ارتقای حیات اجتماعی است باید عشایر و کشاورزان در این حوزه ورود جدی پیدا کنند، همچنین هیات امنای این صندوق نیاز است تا آیین‌نامه جامع برای استفاده شایسته از منابع تهیه کنند تا سرمایه‌ها به پشتوانه تبدیل شود.

وی گفت: صندوق‌ها برای اقتدار نظام نباید تبدیل به تهدید شوند؛ بلکه باید با استفاده درست از منابع به فرصت تبدیل شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha