گزارش رسانه‌های قطری از حضور قهرمان المپیک در بحرین

تهران- ایرنا- نشریه قطری با اشاره به حضور «فارس الباخ» در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا نوشت: دارنده مدال طلای المپیک توکیو در دسته ۱۰۲ کیلوگرم به روی تخته خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا با حضور ۱۴۶ ورزشکار زن و مرد در کشور بحرین برگزار خواهد شد. در این دوره از رقابت‌ها ۳۳ کشور از جمله ایران حضور دارند و برای رسیدن به سکوی قهرمانی قاره کهن تلاش خواهند کرد. تیم مردان ایران با ۱۰ وزنه‌بردار و تیم زنان با ۷ وزنه‌بردار راهی منامه شدند.

روزنامه الرایه قطر در گزارشی با اشاره به برگزاری این رقابت‌ها در بحرین نوشت: این پیکارها زیر نظر کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا برگزار خواهد شد و ورزشکارانی از قطر در این رقابت حضور دارند. بحرین امکانات بسیار خوبی برای برگزاری مسابقات فراهم کرده و مسابقات در هتل کراون پلازا برگزار می‌شود.

در ادامه گزارش با اشاره به حضور فارس الباخ در شهر منامه آمده است: مرد تاریخ‌ساز ورزش قطر نیز در مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری آسیا حضور دارد و در دسته ۱۰۲ کیلوگرم به روی تخته خواهد رفت. وی در مسابقات وزنه‌برداری المپیک توکیو در دسته ۹۶ کیلوگرم به مدال طلا رسید تا نخستین مدال طلای تاریخ ورزش قطر را به نام خود ثبت کند.

فارس الباخ یکی از رقیبان کیانوش رستمی و سهراب مرادی در دسته ۹۶ کیلوگرم است که در غیاب این ۲ نابغه ورزش ایران موفق شد به مدال طلای دسته ۹۶ کیلوگرم برسد. فارس الباخ سال گذشته و در مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان نیز در دسته ۱۰۲ کیلوگرم به روی تخته رفت اما مغلوب سیدرسول معتمدی از ایران شد و به مدال نقره بسنده کرد.

فارس اصلیتی مصری دارد. کشور بحرین میزبان مسابقات قهرمانی آسیا نیز به مانند قطر استخدام نامداران وزنه‌برداری جهان را در دستور کار قرار داده است. گور میناسیان و لسمن پارادز از جمله نامداران دنیای فولاد سرد هستند که در مسابقات منامه با پرچم بحرین حضور دارند.

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha