۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۲۳:۴۲
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84906991
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شورای انتقالی جنوب در یمن یک منطقه را تصرف کرد

۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۲۳:۴۲
کد خبر: 84906991
شورای انتقالی جنوب در یمن یک منطقه را تصرف کرد

تهران- ایرنا- شورای انتقالی جنوب در یمن وابسته به امارات، شنبه مرکز شهرستان "المحفد" در استان "ابین در جنوب این کشور را تصرف کردند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد النقیب به خبرگزاری "آناتولی" ترکیه گفت که امروز این نیروها توانستند سلطه خود بر مرکز شهرستان المحفد را تحکیم ببخشند.

وی افزود: یگان های ما برای تکمیل عملیات "تیرهای شرق " و تعهد کامل نیروهای مسلح جنوب به مسؤولیت پذیری در مقابله با مبارزه با تروریسم موفق به تصرف این منطقه شدند.

شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات ۲۲ آگوست گذشت، یک عملیات نظامی موسوم به تیرهای شرق را برای آنچه مبارزه با گروه‌های تروریستی در " ابین" اعلام شد، آغاز کرد.

این مقام نظامی شورای انتقالی جنوب افزود: کنترل مرکز شهرستان المحفد در این عملیات به دست آمد، عناصر گروه القاعده از آنجا بیرون رانده شده و تمام تدابیر لازم برای امنیت این شهرستان اتخاذ شد.

شورای انتقالی جنوب ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۱ نیز از کنترل کامل پایگاه اصلی القاعده در "ابین" به نام "اردوگاه راهبردی عومران" خبر داد.

این مقام نظامی گفت که اردوگاه عومران بزرگ ترین پایگاه گروهک القاعده در خاورمیانه است که این گروهک از آن برای یورش به مرکز ابین در می ۲۰۲۱ استفاده کرده بود.

آناتولی گزارش داد که نیروهای گروهک القاعده کنترل شماری از استان‌های جنوبی یمن را در دست دارند و هر از چندگاهی حملاتی را به نیروهای ارتش دولت مستعفی و امنیتی آنها وارد می‌کنند.

استان‌های جنوبی یمن شامل "عدن"، "شبوه"، "سقطری" و بیشتر استان "ابین" در کنترل نیروهای شورای انتقالی قرار دارند که خواستار جدایی بخش جنوبی از شمالی آن هستند.

در کنار استان‌های جنوبی، یمن بیش از هشت سال است که درگیر جنگ میان نیروهای جنبش انصارالله از یک طرف و نیروهای شورای ریاست جمهوری وابسته به عربستان است و در جریان آن ده‌ها تن کشته و میلیون‌ها تن دیگر آواره شدند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha