منابع عمومی جمعیت هلال احمر کشور ۲۰۸ درصد افزایش یافت

اراک – ایرنا – معاون حقوقی و امور استان‌های جمعیت هلال احمر کشور گفت: منابع عمومی جمعیت هلال احمر کشور در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۰۸ درصد افزایش یافته‌است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی درویش پور» عصر روز شنبه در آیین تکریم و معارفه سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: منابع عمومی جمعیت هلال احمر کشور سال گذشته ۱۳ هزار و ۸۳۳ میلیارد تومان بود که در سال جاری به ۴۰ هزار و ۶۵۵ میلیارد تومان افزایش یافته‌است.
وی ادامه داد: سهم تملک دارایی در لایحه بودجه سال گذشته کشور ۱۴ بود که در بودجه سال جاری به ۱۹ درصد رسیده‌است.
معاون حقوقی و امور استان‌های جمعیت هلال احمر کشور خاطرنشان کرد: اعتبارات تملک دارایی جمعیت هلال احمر کشور از ۳۹۲ میلیارد تومان در بودجه سال گذشته با ۵۰۱ درصد افزایش به ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده‌ که این مهم در تعامل خوب این جمعیت با حاکمیت محقق شده‌است.
درویش پور افزود: بودجه اختصاصی جمعیت هلال احمر کشور نیز از ۱۸ هزار و ۵۵۵ میلیارد تومان در بودجه  سال گذشته به ۲۳ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته‌است.
وی ادامه داد: حضور جمعیت هلال احمر کشور در مجامع بین المللی و هیات حاکمه بسیار ممتاز بوده و در اجلاسیه اخیر که در ژنو برگزار شد نقش جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون کمیته صلیب سرخ بسیار اثرگذار بوده‌است.
معاون حقوقی و امور استان‌های جمعیت هلال احمر کشور خاطرنشان کرد: جمعیت هلال اهمر کشور به واسطه خدمات بشر دوستانه و یک‌صدومین سال فعالیت، جز پنج جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ جهاد قرار دارد.
درویش پور ادامه داد: هدف اصلی جمعیت هلال احمر کشور حفظ سرمایه اجتماعی بوده و اکنون اعضای جمعیت هلال احمر می توانند با روحیه جهادی دوره درخشان این جمعیت را رقم شنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف ثمره خون شهدا بوده و شهدا این پیام را به مردم ایران دادند که تمامی قومیت ها می توانند حول محور ولایت فقیه گرد آمده و برای پیروزی و سربلندی کشور تلاش کنند.
«بهنام نظری» افزود: امنیت جمهوری اسلامی در ۲ بعد داخلی و خارجی تعریف شده و جمهوری اسلامی در بعد خارجی در منطقه و جهان به برکت انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب و خون شهدا به یکی از قدرت ها تاثیر گذار تبدیل شده‌است.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در بعد داخلی نیز، اکنون با برخی افراد فریب خورده مماشات می کند، این افراد جوانان و نوجوانانی هستند که بر سر احساسات به خیابان ها آمده و با رافت پلیس این مشکل برطرف و امنیت و آرامش به داخل باز می گردد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: نیاز است بر اساس ماده ۱۴ مدیریت بحران، جمعیت هلال احمر کشور در کنار وزارت علوم و آموزش و پرورش ارایه آموزش تخصصی به افراد مختلف جامعه را در دستور کار خود قرار دهد.
نظری افزود: مدیریت بحران چهار مرحله دارد که جمعیت هلال احمر در سه مرحله حساس آن نقش اساسی دارد و این جمعیت نماد دولت در خدمت رسانی به مردم در مدیریت بحران است.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر مردم جامعه، مسئولان و خبرنگاران نیازمند آموزش در مدیریت بحران و مخاطرات طبیعی بوده و هلال احمر نقش مهمی در ارایه آموزش به این افراد دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هوشمند سازی در دپو امکانات و ارایه خدمات به مردم در هنگام حوادث را از نیازهای ضروری جمعیت هلال احمر کشور عنوان کرد و گفت: هوشمند سازی نقش مهمی در افزایش هرچه بیشتر ارایه خدمت توسط این نهاد به همراه دارد.
نظری یاد آور شد: با توجه به قرار گرفتن استان مرکزی در شاهراه شمال به جنوب و شرق به عرب کشور و قرار گرفتن این استان جزء سه استان برتر کشور در زمینه تلفات جاده‌ای، ایجاد اورژانس هوایی از نیازهای ضروری این استان است.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این استان علاوه بر صنعتی بودن از جمله استان‌هایی است که از ظرفیت مناسبی در زمینه نیروی انسانی جوان برخوردار است.
«علیرضا شهرجردی» افزود: لباس جمعیت هلال احمر در هر منطقه محروم نقطه امیدی برای مردم آن منطقه است.
وی ادامه داد: ارتقای سیستم امداد و نجات، افزایش حضور پزشکان داوطلب در جمعیت هلال احمر از جمله برنامه های جمعیت هلال احمر استان مرکزی است.
در این نشست با حضور معاون حقوقی و امور استان‌های جمعیت هلال احمر کشور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی و برخی مدیران استانی این استان از خدمات عبدالکریم شعبان زاده تقدیر و علیرضا شهرجردی به عنوان سرپرست جمعیت هلال احمر این استان معرفی شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha