۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۸:۲۸
کد خبرنگار: 3091
کد خبر: 84906714
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دبیرخانه "رویداد ملی زندگی " در اهواز آغاز به کار کرد

اهواز - ایرنا - دبیرخانه "رویداد ملی زندگی " با رونمایی از پوستر این رویداد در اهواز با حضور جمعی از مسوولان و اصحاب رسانه آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، حسین عباسی اصل مدیر موسسه میراث زندگی اندیشکده سبک زندگی اسلامی در خوزستان روز شنبه در آیین رونمایی از پوستر این رویداد با بیان اینکه در این رویداد از ۱۵۰ کنشگر سبک زندگی اسلامی دعوت شده تا در روزهای۲۲ و ۲۳ مهرماه در محل لانه جاسوسی آمریکا در تهران گرد هم آیند.

وی افزود: این رویداد به این دلیل درمحل لانه جاسوسی آمریکا برگزار می شود که نقطه کانون درگیری ما با سبک زندگی غربی، آمریکایی و رویای آمریکایی در این مکان است، لذا سربازان و جوانان دغدغه مند در محل لانه جاسوسی جمع می شوند و ایده های جدید برای مقابله با این رویداد را طراحی می کنند.

وی با بیان اینکه ۲ موضوع چرخه ایده تا مصرف در این رویداد تعریف شده گفت:در این گام کنشگر باید بتواند ایده را پیدا کرده، پرورش دهد و تبدیل به یک محصول کند لذا در این راستا کارگاه هایی برگزار  و در مرحله بعد، ساز و کار قانونی برای حمایت از این ایده ارایه می شود.

عباسی اصل افزود: در گام دوم چرخه تهدید تا فرصت تعریف شده و در این مرحله با کسب مجوزهای قانونی کنشگر باید بتواند ایده را به فرصت تبدیل کند.

وی خروجی این رویداد را ایده های عملیاتی برای پایگاه های ترویج سبک زندگی اسلامی در محلات دانست.

مدیر موسسه میراث زندگی اندیشکده سبک زندگی اسلامی با اشاره به این که جنگ در سبد مصرف زندگی است افزود: در حوزه نظری در زمینه ترویج سبک زندگی کارهای بسیاری انجام شده ولی این موضوع به صورت عملی در سبد مصرف تعریف نشده، لذا به خاطر کندی تبدیل نظر به عمل، آسیب پذیر هستیم.

 معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان نیز در این آیین با اشاره به  ضرورت کار فرهنگی و توجه ویژه به سبک زندگی ایرانی و اسلامی بیان کرد: این موضوع به نقطه کانون توجه دشمنان نظام تبدیل شده که از آن استفاده کنند.

عبدالرضا سیفی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن سعی کرده از راه موضوعات مختلف با نظام اسلامی مبارزه کند از جمله جنگ تحمیلی که با رشادت جوانان این مرز و بوم حتی یک وجب از خاک این مملکت جدا نشد و در زمان دیگر با فشار اقتصادی که با درایت رهبر معظم انقلاب و مقاومت مردم به نتیجه نرسید.

وی ادامه داد: غرب تلاش می کند در ایران و کشورهای دیگر جهان که با آن همسو نیستند، فرهنگ خود را غالب کند تا از این طریق منافع خود را تامین کند.

سیفی اظهار داشت:  کشور ایران سرشار از آموزه های فرهنگی، دینی و تاریخی است و تمدن غنی دارد لذا تلاش غرب در این زمینه در ایران اسلامی به نتیجه نخواهد رسید.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: در ناآرامی های اخیر نوجوانان و جوانان به دلیل عدم شناخت آموزه های دینی و اسلامی و سبک زندگی اسلامی بیشتر تحت تاثیر قرار گرفتند و همچنین هسته اولیه محدودی وجود دارد که به هر دلیلی با جمهوری اسلامی مخالف است و به مطالبات مردم توجهی ندارند، لذا در هر شرایطی دست به اغتشاش می زند.

وی با بیان اینکه اهمیت موضوع ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی بسیار جدی و ضروری است، گفت: مشکل غرب، قوی شدن نظام  اسلامی ایران است لذا هر چقدر بیشتر پیش می رویم فشار از سوی غرب بیشتر می شود اما خطی را که رهبر انقلاب برای نظام تدوین کرده تشکیل حکومت اسلامی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی است که با ظهور امام زمان (عج) همراه است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha