دامپزشکان متولی سلامت و امنیت غذایی کشور هستند

تهران- ایرنا- رییس سازمان دامپزشکی کشور در پیامی به مناسبت گرامیداشت روز ملی دامپزشکی (۱۴ مهرماه) گفت: دامپزشکان متولی سلامت و امنیت غذایی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمد آقامیری به مناسبت روز ملی دامپزشکی و آغاز هفته گرامیداشت دامپزشکی در کشور، ضمن اعلام عناوین اقدامات انجام شده و در دست اجرا، بر اهمیت تلاش همه‌جانبه تمام دست‌اندرکاران دامپزشکی کشور جهت تحول همه جانبه خدمات بهداشتی به تولیدکنندگان و کمک به  بهداشت عمومی اشاره کرد.

وی افزود: امیدوارم تمام همکارانم در راستای صیانت از امنیت و سلامت مردم، تلاش خود را جهت افزایش ضریب ایمنی مواد غذایی مردم مضاعف کنند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه بحث معیشت و دغدغه همکاران دامپزشکی جزو دغدغه‌های همیشگی و جدی اوست تصریح کرد: اگرچه یقین دارم این مساله در انجام رسالت حرفه‌ای همکارانم به ویژه در مقابله با انواع بیماری‌های مشترک و مخاطرات جانی آنها اثر نخواهد داشت؛ اما تمام تلاش‌های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

آقامیری با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های سازمان دامپزشکی کشور در دوره اخیر مدیریتی این سازمان، از ایجاد جهاد دامپزشکی، جهاد تبیین و آغاز پاک‌سازی کشور از ۵ بیماری مشترک مهم آبله، شاربن، هاری، تب برفکی و ppr در سراسر کشور به عنوان بخشی از اقدامات صورت گرفته نام برد و گفت: همچنین در راستای خدمت رسانی به مردم عزیز، برنامه ارتباط مستقیم با رئیس سازمان دامپزشکی کشور در سراسر کشور شروع شده و انتظار می‌رود این برنامه در معرض دید همه مردم قرار گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در اشاره به برنامه دیگر مهم به اهمیت مقابله با کشتارهای غیرمجاز در سطح کشور اشاره کرد و خواستار اهتمام ویژه تمام همکاران در سراسر کشور شد و افزود: از آنجا که تمام اقدامات نظارتی همکاران اینجانب بر اساس اعتقادات باطنی خودشان به امر سلامت مردم است، لذا برای همه آنها توفیق سلامتی دارم و سازمان دامپزشکی در خط مقدم امنیت غذایی کشور با مساعدت و همکاری همکارانم در این راستا به‌صورت شبانه‌روزی در حال خدمت رسانی هستند، از زحمات همه آنها تا امروز تشکر و قدردانی می‌کنم.

به گزارش ایرنا، مراسم روز ملی دامپزشکی (۱۴ مهرماه) با شعار غذای سالم، انسان سالم، خوراک دام سالم و دام سالم با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی کشور، رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha