نتانیاهو ۶۱ کرسی کِنِست را بدست می آورد/ تداوم بحران مزمن سیاسی

تهران-ایرنا- یک نظرسنجی جدید در سرزمین های اشغالی نشان می دهد که اردوگاه بنیامین نتانیاهو رئیس حزب راستگرای لیکود رژیم صهیونیستی می تواند ۶۱ کرسی را در انتخابات کِنِست (پارلمان) آینده این رژیم بدست آورد اما این امر گِرِهی از بحران مزمن سیاسی تل آویو باز نخواهد کرد و کابینه ائتلافی آینده نیز شکننده خواهد بود.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی معاریو، آخرین نظرسنجی در سرزمین های اشغالی نشان می دهد که اگر انتخابات کِنِست اکنون برگزار شود، اردوگاه راست به ریاست بنیامین نتانیاهو برای اولین بار بعد از چهار ماه نظرسنجی می تواند به ۶۱ کرسی برسد.

این روزنامه صهیونیستی نوشت که این اولین بار است که اردوگاه راست بر اساس نظرسنجی به این تعداد کرسی دست می یابد و می تواند بدون هیچ مانعی دولت تشکیل دهد.

بر اساس این نظرسنجی، حزب لیکود می تواند به ۳۲ کرسی دست یابد؛ درحالی که حزب یائیر لاپید نخست وزیر موقت کنونی و رقیب لیکود با از دست دادن یک کرسی نسبت به نظرسنجی قبل می تواند به ۲۳ کرسی دست یابد.

همچنین ائتلاف مشترک "صهیونیسم دینی" می تواند ۱۴ کرسی را تصاحب کند و ائتلاف "بنی گانتس" وزیر جنگ کنونی و "جدعون ساعر" نیز می تواند به ۱۲ کرسی دست یابد.

در این نظرسنجی آمده است که احزاب "شاس" و "یهدوت هتورات" به ترتیب به ۷ و ۸ کرسی دست خواهند یافت و حزب "اسرائیل بیتنا" به ریاست "آویگدور لیبرمن" به ۶ کرسی دست می یابد.

در ادامه این نظرسنجی آمده است که احزاب چپ بدون هیچ تغییری نسبت به آخرین نظرسنجی به ۵ کرسی دست خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، ائتلاف های مشترک و یکپارچه عربی هرکدام به ۴ کرسی دست خواهند یافت.

بنابراین اردوگاه راست به ریاست نتانیاهو که در نظرسنجی قبلی به ۵۹ کرسی رسیده بود، این بار به ۶۱ کرسی دست خواهد یافت و اردوگاه میانه رو و چپ به ۵۵ کرسی دست خواهند یافت و فراکسیون یکپارچه عربی همچنان با چهار کرسی سرنوشت ساز و تعیین کننده ائتلاف کابینه آینده خواهد ماند.
رژیم صهیونیستی ماه نوامبر امسال (آبان ماه)، پنجمین انتخابات پارلمانی خود در عرض چهار سال گذشته را برگزار می‌کند. طبق توافق حاصل‌شده میان احزاب تشکیل‌دهنده کابینه ائتلافی، یائیر لاپید هدایت این کابینه را تا زمان برگزاری انتخابات کنست و تشکیل کابینه جدید این رژیم برعهده خواهد داشت.

ناظران سیاسی تاکید می کنند که حتی کسب ۶۱ کرسی از سوی اردوگاه نتانیاهو نیز نخواهد توانست به بحران سیاسی مزمن و شکنندگی کابینه های رژیم صهیونیستی پایان دهد. پارلمان رژیم صهیونیستی ۱۲۰ کرسی دارد و تشکیل چنین کابینه ای با ۶۱ کرسی یعنی تنها یک کرسی بیشتر از نیمی از کرسی های پارلمان همان وضعیت شکننده گذشته کابینه های ائتلافی را به همراه خواهد داشت؛ امری که باعث شد تا چهار انتخابات زودهنگام ظرف چهار سال برگزار شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha