۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84906393
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توقف اجرای پروژه ایستگاه میانی پسماند بجنورد ۶ ماهه شد 

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بجنورد گفت: اجرای پروژه ایستگاه میانی پسماند در مرکز خراسان شمالی از ۶ ماه پیش به علت مخالفت برخی دستگاه ها متوقف شده است.   

هادی قربانی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار اشت: راه و شهرسازی استان مخالفت خود را با طرح اجرای ایستگاه میانی پسماند بجنورد بدلیل همجواری با زمینی با کاربری گردشگری اعلام کرده است و فعالیت این طرح از اوایل امسال متوقف مانده است.

وی تصریح کرد: پروژه ایستگاه میانی زباله در شهر بجنورد ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار بود امسال ۲ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شود اما در نشست کارگروه پسماند اعلام شد که مکان این طرح در مجاورت زمینی با کاربری گردشگری واقع است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بجنورد افزود: تمام استعلام های مورد نیاز برای اجرای ایستگاه میانی پسماند بجنورد گرفته و موافقت های لازم اخذ شده است، حال باید برای ادامه اجرای این پروژه در نشست کارگروه پسماند تصمیم گیری شود.

وی خاطرنشان کرد: در این باره مکاتبه لازم با استانداری انجام و هنوز نشست کارگروه برگزار نشده است.

قربانی یادآور شد: این پروژه قرار بود تا پایان امسال بهره برداری برسد اما با این شرایط، ۶ ماه از برنامه عقب افتاد.

به گزارش ایرنا، پس از بروز مشکلات اجتماعی برای فعالیت کارخانه کمپوست بجنورد و تعطیلی آن واحد تولیدی، مشکل زباله ها دوباره گریبانگیر بجنورد شد که این مساله ارتفاعات باباموسی در شمال شرق مرکز استان خراسان شمالی را به عرصه دپو و دفنگاه زباله ها تبدیل کرده است.  

ایجاد ایستگاه میانی پسماند شهری بجنورد، پس از کش و قوس‌ها برای تامین زمین در شهریورماه ۱۳۹۹ وارد مرحله اجرایی شد و محل کنونی ایستگاه میانی، در شمال بجنورد و در مسیر گلستان‌شهر واقع است که سبب گلایه مردم این منطقه نیز شده است.

ایستگاه میانی پسماند بجنورد در شرق بجنورد و در ۲ کیلومتری روستای ینگه قلعه، به فاصله ۶۸۰ متر از کشتارگاه بجنورد وارد مرحله اجرایی شد.

شهر بجنورد ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد و روزانه ۱۳۷ تن زباله در این شهر جمع‌آوری می شود.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha