۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۸:۵۴
کد خبر: 84906189
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر نیرو وارد استان بوشهر شد

۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۸:۵۴
کد خبر: 84906189
وزیر نیرو وارد استان بوشهر شد

بوشهر - ایرنا - علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو روز شنبه به منظور آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از چند پروژه و بازدید از طرح‌های صنعت آب و برق از طریق فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس عسلویه وارد استان بوشهر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در سفر یک روزه وزیر نیرو به استان بوشهر، نیروگاه سیکل ترکیبی (مپنا ) عسلویه با ظرفیت ۱۵۰۰‌ مگاوات و پست برق ۴۰۰ کیلو ولت "درازی" شهرستان دشتی به بهره‌برداری می رسد.

همچنین محرابیان از ۲ طرح آب‌شیرین کن بوشهر و سیراف با ظرفیت های ۳۵ هزار مترمکعب و ۲۸ هزار مترمکعب در شبانه روز و سدهای دالکی و دشت پلنگ در شهرستان های دشتستان و دشتی به عنوان ۲ طرح مهم توسعه منابع آب استان بوشهر بازدید می کند.

سد دالکی با حجم مخزن ۲۷۰ میلیون مترمکعب و اعتبار بالغ بر یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و سد دشت پلنگ با حجم مخزن ۱۵۰ میلیون مترمکعب و اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان (به صورت فاینانس خارجی) تامین آب کشاورزی، صنعت و شرب در  شهرستان‌های دشتستان و دشتی را بر عهده خواهند داشت.

آغاز عملیات اجرایی پست برق کنگان و بازدید از طرح‌های صنعت آب و برق در جزیره خارگ از دیگر برنامه‌های وزیر نیرو در سفر یک روزه به استان بوشهر است.

حضور در شورای اداری استان و سخنرانی در مراسم گرامیداشت شهدای خلیج فارس ( نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس)  در سالروز شهادت شهید نادر مهدوی و همرزمانش، پایان بخش سفر یک روزه علی اکبر محرابیان به بوشهر خواهد بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha