۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۷:۴۶
کد خبرنگار: 2778
کد خبر: 84906140
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آغاز فصل صید در ۱۱ بندر چابهار با اتمام مونسون

زاهدان- ایرنا- معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: فصل صید با توجه به پایان فعالیت‌های سامانه مونسون در ۱۱ بندر صیادی چابهار با حضور ۲۲ هزار صیاد آغاز شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای دور) عطاالله رییسی در بازدید از بنادر جنوب استان؛ با اشاره به اینکه بنادر صیادی این منطقه تامین کننده بخش عظیمی از آبزی مورد نیاز کشور است اظهارداشت: بیش از ۲ هزار شناور صیادی اعم از کلاس لنچ و قایق در ۱۱ بندر چابهار فعال هستند و با توجه به برنامه ریزی شیلات استان، شاهد تحولی عظیم در صید و صیادی خواهیم بود.

وی افزود: بندر صیادی کنارک با داشتن ۹۰۰ شناور صیادی اعم از لنچ و قایق یکی از بزرگترین بنادر صیادی کشور بوده و جزء ۵۰ بندر کد دار صید تن ماهیان جهان محسوب می‌شود که خود ظرفیت بی‌بدیل صیادی کشور است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در سفر سال گذشته رییس جمهور مصوبات خوبی برای بندر کنارک داشتیم گفت: تمامی مصوبات اجرایی و در حال تکمیل شدن است تجهیزات مورد نیاز وارد بندر شده، ترمیم برج های نوری در حال انجام، چراغ های ناوبری در حال نصب و مهمتر از همه سیستم ایمنی و آتش نشانی روزهای پایانی خود را می گذراند.

وی اظهارداشت: پیش‌بینی می شود با برنامه تحولی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات ایران، در این فصل بیش از ۲۷۰ هزار تن صید داشته باشیم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha