۱۵ مهر ۱۴۰۱، ۲۳:۳۱
کد خبر: 84906099
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تظاهرات شهرداران و فرمانداران محلی لهستان در اعتراض به گرانی انرژی

تهران – ایرنا – شهرداران و فرمانداران محلی از سراسر لهستان روز جمعه با حضور در ورشو پایتخت این کشور در اعتراض به افزایش قیمت انرژی تظاهرات کردند.

به گزارش ایرنا از شبکه تلویزیونی TVN۲۴، شهرداران لهستان در این تظاهرات گفتند که شهرها و شهرستان‌های آنها در "نبردی نابرابر" علیه شرکت‌های متعلق به خزانه داری دولت قرار دارند. آنها از رئیس مجلس خواستند در این باره  فورا مداخله کند و ثبات را به بازار انرژی الکتریکی بازگرداند.

بنا بر گزارش این شبکه، شهرداران شهرهای مختلف لهستان و نمایندگان دولت محلی بعدازظهر جمعه در مقابل ساختمان مجلس لهستان، تجمع و طوماری را در مورد مقابله با افزایش هزینه‌های انرژی ارائه کردند.

معترضان سپس به سمت ساختمان نخست وزیری حرکت کردند. آنها پرچم‌های شهرها و شهرستان‌های خود را حمل می‌کردند و هیچ شعاری نمی‌دادند.

رافال ترزاسکوفسکی، شهردار ورشو، در این تظاهران گفت: "بحران انرژی و قیمت‌های بالای سوخت برای مردم و دولت‌های محلی غیرقابل تحمل است. برخی موارد با افزایش چند صد درصدی مواجه شده‌اند. دولت لهستان وضعیت را کنترل نمی‌کند و مسئولیت را به دوش دولت‌های محلی می‌اندازد. در ماه اخیر وضعیت بدتر هم شده است. "

برچسب‌ها

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha