۱۵ مهر ۱۴۰۱، ۲۰:۵۴
کد خبر: 84906062
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار مرکزی: رویکرد دولت سیزدهم توجه جدی به روستاها است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: رویکرد دولت سیزدهم محرومیت زدایی و توجه جدی به روستاها است و در یکسال گذشته گام های بلندی در جهت توسعه روستاهای این استان برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص الائمه» عصر جمعه در همایش پاییزه شوسواره‌ و دستگردان‌ شهرستان تفرش، افزود: در سند تحول دولت مردمی که اسفند ماه سال گذشته از سوی رئیس جمهور ابلاغ شده به مسائل مختلف روستایی از جمله کشاورزی، باغداری، دامپروری و توسعه مشاغل خانگی تاکید شده که امید است با همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌های مسئول این مهم در استان اجرایی شود.

وی ادامه داد: استان مرکزی با دارا بودن یک هزار و ۱۶۶ روستا و جمعیت قابل توجه در این روستاها جایگاه ویژه‌ای در این بخش دارد و بر همین اساس توسعه اقتصاد روستایی در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار دارد 

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: روستاهای کشور به عنوان یکی از کانون های اقتصادی، تولیدی و فرهنگی جایگاه ویژه ای در شبکه هویتی کشور داشته و در راستای توجه به روستاها و تصمیم گیری در خصوص مسائل آنها، روز پانزدهم مهرماه به عنوان روز روستا و عشایر نامگذاری شده‌ است.

مخلص الائمه گفت: جشنواره هایی که با این موضوع برگزار می شود نقش مهمی در ایجاد رونق در فعالیت ها، مشاغل اقتصاد و توسعه فرهنگ غنی روستاها در کشور و استان مرکزی دارد.

وی با یادآوری برگزاری چهارمین جشنواره گردو همزمان با روز ملی روستا و عشایر در شهرستان تفرش، افزود: استان مرکزی متنوع ترین عشایر کشور را در خود جای داده و بالغ بر ۴۰ کانون عشایری در استان وجود دارد.

استاندار مرکزی اظهار داشت: این استان به عنوان سومین قطب تولید گوشت قرمز در کشور مطرح است و بخش عمده تولید این محصول در روستاهای استان به خصوص روستاهای شهرستان فراهان و تفرش تولید می شود.

مخلص الائمه گفت: ۲۰ درصد تولید گوشت قرمز استان مرکزی توسط عشایر استان تولید می شود.

وی ادامه داد: اقدامات و برنامه های بسیاری در زمینه اصلاح شیوه های آبیاری، نگهداری اراضی، تولید محصولات ارگانیک در استان مرکزی در حال اجرا است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha