فرمانده نیروی دریایی سپاه: دشمنی های استکبار جهانی علیه ملت ایران باید بازگو شود

بوشهر - ایرنا - فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: امروز در شرایطی که دشمن در تلاش است جای جلاد و مظلوم عوض شود باید در راستای جهاد تبیین دشمنی‌های استکبار جهانی برای ملت ایران و جامعه بازگو شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار علیرضا تنگسیری شامگاه جمعه در آئین سی و پنجمین سالگرد شهدای نبرد با آمریکای جنایتکار در خلیج فارس افزود: رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس با دست خالی اما با اعتقاد راسخ به اهل بیت (ع) و با توکل بر خدا با رهبری‌های خردمندانه امام راحل توانستند از استکبار جهانی زهر چشم بگیرند و قدرت جمهوری اسلامی را به رخ آنان بکشند.

وی بیان کرد: یاد و خاطره شهدا باید بعنوان یک الگو برای جامعه زنده و جاودان بماند و نام و نشان آنها برجسته شود تا امروز دشمن نتواند با داعیه دفاع از حقوق بشر جای جلاد و مظلوم را عوض کند و به این وسیله جهانیان را بفریبد.

تنگسیری اضافه کرد: شهدا جان دادند تا ما با عزت زندگی کنیم و امروز باید قدر این خونها و جانفشانی‌ها را دانست.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار کرد: امروز ملت ایران با بصیرت خود به دنیا ثابت کردند که ما ملتی نیستیم که مانند ملت‌های دیگر امام خود را تنها بگذارند.

وی با اشاره به سوء استفاده دشمن از حادثه ای که دستگاه قضا در حال بررسی موضوع است ادامه داد: دشمن همزمان با هفته دفاع مقدس و در زمانی که رئیس جمهور در صحن سازمان ملل با اقتدار تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی را بالا می‌گیرد، تلاش می‌کند با سوء استفاده از شرایط دست به توطئه بزند.

تنگسیری افزود: این درحالی است که ملت بصیر ایران ثابت کردند امت رسول الله هستند و هیچگاه فریب دشمن را نمی خورند و باید از این حریم در مقابل دسیسه‌های دشمن محافظت کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه یادمان باشد خون شهدای این آب و خاک خشک نشده است، گفت: در شرایطی که دشمن به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی است باید ملت ایران بصیرت داشته باشند.

وی خطاب به جوانان گفت: مراقب باشید آرمان‌های خود را حفظ کنید و فریب دشمن را نخورید چون برگشت خیلی سخت است.

تنگسیری با بیان اینکه جوانان ایرانی ۶ بار در دوران دفاع مقدس و در نبرد رو در رو به استکبار جهانی در خلیج فارس سیلی زده اند افزود: از این ۶ سیلی، چهار سیلی را جوانان بوشهری به استکبار جهانی زده اند و باید یاد و خاطره این شهدا برای نسل حاضر حفظ و بازگو شود.

وی ادامه داد: جوانان امروز باید بدانند اسلاف آنها در مقابل استکبار جهانی هوشیارانه ایستادگی کردند و کم نیاوردند و پرچم مقدس جمهوری اسلامی را مقتدرانه بالا نگه داشتند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار کرد: مردم ما با حضور در یادواره‌های شهدا و ابراز ارادت خود به خون شهدا نشان می‌دهند که ولایتمدار، حق طلب و قدرشناس هستند.

وی در خصوص آمادگی نیروی دریایی سپاه در مقابل توطئه های دشمن گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به خصوص نیروی دریایی سپاه همیشه آمادگی لازم برای مقابله با دشمن را داشته و دارند و هر روز بر این آمادگی افزوده می‌شود.

الحاق ۲ شناور رزمی تا پایان سال 

وی ادامه داد: امروز جوانان ایرانی با خودباوری و اتکاء به توانمندی‌ داخلی توانسته پیشرفته ترین شناورها و تجهیزات نظامی را تولید کند، این درحالی است که در زمان طاغوت این امکان وجود نداشت و ما به کشورهای دیگر وابسته بودیم.

تنگسیری اضافه کرد: آمادگی و توان تجهیزاتی نیروی دریایی سپاه قابل مقایسه با ۳۵ سال گذشته نیست و این نشان می‌دهد اگر روی پای خود بایستیم حتی اگر در تحریم باشیم باز هم می توانیم  پیشرفت کنیم.

وی با اشاره به ساخت و تحویل سه فروند شناور رزمی به نیروی دریایی سپاه تا پایان سال جاری یادآور شد: از این شمار شناور تا کنون یک فروند شناور رزمی موشک انداز سنگین شهید سلیمانی با طراحی این نیرو و ساخت تجهیزات داخلی آن از سوی یک شرکت دانش بنیان داخلی رونمایی شده است.

تنگسیری اضافه کرد: یکی دیگر از این شناورها در کارخانجات نیروی دریایی سپاه در دست ساخت است و به منطقه دوم نیروی دریایی سپاه تحویل می شود و سومین فروند این شناورها در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حال ساخت است .

وی بیان کرد: تاکنون نیروی دریایی سپاه ۹ الحاق را پشت سر گذاشته و الحاق های بعدی نیز در راه است.

خلیج فارس در امنیت کامل است 

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: امروز خلیج فارس در امنیت کامل و بومی قرار دارد و ما می توانیم امنیت این آبراه بین المللی را با مردم منطقه و کشورهای همسایه خلیج فارس تامین کنیم؛ با این وجود بیگانگان به دنبال بازار خود هستند و تلاش می کنند به بهانه ای حضور خود را توجیه کنند.

وی با بیان اینکه راهبرد نیروی دریایی سپاه، صلح، دوستی و برادری است ادامه داد: ما همیشه اعلام کرده ایم و فرمان امام راحل ما نیز این بوده تا زمانی که کسی به ما تعدی نکند ما شروع کننده جنگ نخواهیم بود.

تنگسیری تاکید کرد: امروز در خلیج فارس امنیت کامل برقرار است و کشتی‌ها تردد می کنند و این امنیت مرهون ایثارگری شهدای این سرزمین است.

کشف ۲۸میلیون لیتر سوخت از سوی رزمندگان نیروی دریایی سپاه

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: امسال نیروی دریایی سپاه ۲۸ میلیون لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل در آبهای خلیج فارس کشف کرده و ۲۶ فروند لنج و ۱۷ فروند کشتی نیز توقیف شده است.

وی با بیان اینکه این میزان سوخت از قاچاقچیان عمده، کشف شده، افزود: اجازه نمی دهیم سوختی که با این مشکل تولید می‌شود و متعلق به مردم است به این راحتی از مرزهای کشور خارج شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha