بیش از ۱۴۰۰ واحد روستایی آسیب دیده در زلزله خوی شناسایی شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: با فعالیت ارزیاب ها در روستاهای کانون زلزله خوی، بیش از یک هزار هزار و ۴۰۰ واحد روستایی در این منطقه نیازمند تخریب و بازسازی یا تعمیر شناسایی شده است.

جعفر برزگر روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا افزود: از این تعداد، بیش از ۴۵۰ واحد نیازمند تخریب و احداث مجدد و افزون بر ۹۵۰ واحد نیازمند تعمیر است.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن، در داخل شهر خوی هم تعدادی واحد نیازمند تعمیر وجود دارد که احصا می‌شود.

برزگر ادامه داد: ارزیابان این نهاد در ۱۲ روستای شعای پنج کیلومتری کانون زلزله و ۴۴ روستای شعاع ۲۰ کیلومتری، کار بررسی واحدهای نیازمند تخریب و بازسازی یا تعمیر را انجام داده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی اظهار کرد: ۶۷ تیم ارزیاب این نهاد در بیش از ۶۰ ساعت پس از وقوع زلزله، اقدامات لازم را در سطح شهرستان خوی انجام داده‌اند.

برزگر با اشاره به اینکه از ۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی در شهرستان خوی، ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد باید مقاوم سازی شود، یادآور شد: مقاوم سازی واحدهای روستایی، مهمترین راهکار برای جلوگیری از تخریب در حوادثی نظیر زمین لرزه است.

به گزارش ایرنا و به نقل از مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد چهارشنبه ۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد.

طبق گزارش این مرکز، کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha