آیین هفتمین روز شهادت معاون اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان در روستای تاکام ساری برگزار شد

ساری - ایرنا - آیین هفتمین روز شهادت سردار شهید سید حمیدرضا هاشمی معاون فرمانده اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان بعد از ظهر جمعه با حضور وزیر صمت و استاندار مازندران در روستای تاکام شهرستان ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین که فرمانده سپاه کربلا استان مازندران به عنوان سخنران آن بود، فرماندار ساری، نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان مازندران حضور داشتند.

آیین هفتمین روز شهادت فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان در روستای تاکام ساری برگزار شد

پیشتر پیکر شهید سردار سید حمیدرضا ‌هاشمی، معاون اطلاعات سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان که در درگیری هفته های اخیر تروریست‌ها با عوامل امنیتی و انتظامی در شهر زاهدان به شهادت رسید، روز دوشنبه هفته جاری بر دوش اهالی کرمان تشییع شد.

آیین تشییع پیکر مطهر این شهید در شهر کرمان با حضور پرشمار هزاران نفر از شهروندان، فرمانده نیروی زمینی سپاه، مسئولان استانی و نیز کارکنان و فرماندهان نظامی و انتظامی از حسینیه ثارالله(ع) تا چهارراه کاظمی بر دوش مردم و از این محل تا گلزار شهدای شهر کرمان به صورت خودرویی برگزار شد.

مردم ولایتمدار و شهیدپرور کرمان پس از قرائت زیارت عاشورا و اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید مدافع امنیت از محل حسینیه ثارالله(ع) کرمان با ندای لبیک یا حسین(ع) و مرگ بر منافق پیکر این شهید بزرگوار را تا جایگاه ابدیش در گلزار شهدای کرمان بدرقه کرده بودند.

سردار شهید سید حمیدرضا هاشمی اصالتا اهل روستای تاکام شهرستان ساری بود.

فاطمی امین، وزیر صنعت معدن و تجارت امروز جمعه به منظور بازدید از تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی و دیدار با فعالان اقتصادی در قالب سفر کاری یک روزه وارد استان مازندران شد.

وی پس از ورود به استان مازندران در شهرستان آمل مورد استقبال مسئولان محلی قرار گرفت.

وزیر صمت پس از ورود به شهرستان آمل به زیارت امامزاده ابراهیم(ع) رفت و در جوار بارگاه این امامزاده عظیم الشان به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

فاطمی امین همچنین با حضور در شرکت فرآورده های لبنی کاله در آمل، شرکت آب بند در بابل، نساجی مازندران در قائمشهر و صنایع چوب و کاغذ از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.

بازدید از شرکت فولاد البرز ، کشت و صنعت شمال ایرانیان، فاز ۲ شهرک صنعتی ساری و شرکت آرین سینا از دیگر برنامه های کاری فاطمی امین در مازندران است.

همچنین نشست با فعالان اقتصادی مازندران در استانداری پایان بخش سفر استانی و یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به مازندران خواهد بود.

حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند و از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند.

بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.

مازندران در حوزه اشتغال واحدهای صنعتی با استقرار چهار درصد واحدهای صنعتی کشور در این استان یازدهمین استان کشور است و ۳.۸ درصد اشتغال صنعتی را در اختیار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha