نماینده مجلس خواستار ارائه تسهیلات تکمیلی به مردم زلزله زده سی سخت شد

یاسوج - ایرنا - نماینده بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خواستار مساعدت ویژه علی نیکزاد؛ نایب رئیس مجلس برای ارائه تسهیلات تکمیلی به مردم زلزله زده سی سخت شد.

به گزارش ایرنا ، مهدی روشنفکر روز جمعه در جریان بازدید نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از شهر زلزله زده سی سخت با ابراز نگرانی از روند پرداخت تسهیلات در کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه زلزله زدگان سی سخت گفت: تسهیلات تکمیلی هنوز در اختیار مردم زلزله زده سی سخت قرار نگرفته است. 

مهدی روشنفکر افزود: هنوز بسیاری از منازل آسیب دیده در سی سخت تکمیل نشده اند.

به گفته این نماینده مجلس عوامل مختلفی همچون گرانی مصالح و تورم و دیگر عوامل در کاهش پیشرفت فیزیکی ساخت و ساز خانه های زلزله سی سخت نقش داشته اند.

روشنفکر ادامه داد: سی سخت ۴۹ هزار جمعیت دارد و ۸۰ درصد آن روستایی هستند که بخش عمده آنان به شغل کشاورزی مشغول هستند و در این زمینه نیاز به مساعدت دولت و مجلس دارند.

 زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ماه شهر سی سخت را لرزاند و همچنان پس لرزه‌های آن ادامه دارد. تاکنون بزرگترین پس لرزه آن ۴.۵ ریشتر بوده است که ظهر چهارشنبه ۶ اسفندماه شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به سه هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.
۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی داشته و از مجموع سه هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.
میزان خسارت زلزله به واحدهای تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha