۱۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۱
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84905845
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تقویت پلیس و نیروهای مسلح، منجر به استوارسازی امنیت کشور می‌شود

گنبدکاووس - ایرنا - فرمانده انتظامی گنبدکاووس با قدردانی از حمایت‌ اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شاهد و مسوولان از ماموران فراجا در انجام وظایف محوله بویژه در حوادث و اغتشاشات اخیر گفت: تقویت و تجهیز پلیس و سایر نیروهای مسلح منجر به استوارسازی امنیت کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ محمود علیفر روز جمعه در جمع نماگزاران گنبدی بیان داشت: مجموعه پرسنل نیروی انتظامی تحت نظر فرماندهی کل قوا و در راستای مسیر شهدا بالاخص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با همه توان در انجام صحیح وظایف و ماموریت‌های محوله تلاش می‌کند.

وی با تبریک هفته فراجا (۱۳ تا ۱۹ مهر) و با اشاره به شعار امسال یعنی "پلیس خادم مردم، مردم حامی پلیس" افزود: در سایه هوشیاری و همراهی مردم و پلیس و سایر نیروهای مسلح امنیت پایداری در کشور، استان و گنبدکاووس حاکم است.

سرهنگ علیفر، امنیت و سلامت را دو نعمت دانست و اضافه کرد: امنیت مهمترین زیرساخت کشور است و اگر نباشد یا آسیب ببیند هیچ فعالیتی در هیچ یک از حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی انجام نخواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر آسیب‌های اجتماعی و برخی جرائم در جامعه مردم را آزار می‌دهد و یا دشمن با فریب برخی افراد بویژه جوانان اقدام به ناامنی‌هایی می‌کند، باید هوشیار بود و در صحنه حضور داشت تا این موارد ایجاد نشود.

فرمانده انتظامی گنبدکاووس همچنین گزارشی از عملکرد ۶ ماهه نخست امسال ارائه کرد و گفت: در این مدت مردم این شهرستان ۳۰ هزار تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ برقرار کردند که ۲۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود.

سرهنگ علیفر افزود: مصالحه ۷۴ درصد پرونده‌های تشکیل شده در کلانتری‌های گنبدکاووس (۹۶۷ پرونده) قبل از ارسال به محاکم قضایی توسط واحد مشاوره انتظامی، کاهش رشد سرقت‌های خُرد از ۱۸ درصد در سه ماهه نخست امسال به چهار درصد در سه ماهه دوم سال‌جاری، رشد سه درصدی کشفیات انواع سرقت و دستگیری سارقان، کشف و ضبط ۸۸۵ کیلوگرم انواع موادمخدر و دستگیری ۹۸۰ معتاد و خرده فروش موادمخدر از دیگر عملکردهای انتظامی گنبدکاووس در ۶ ماه نخست امسال بوده است.

وی همچنین برلزوم مراقبت بیشتر خانواده‌ها از نوجوانان و جوانان خود هنگام حضور در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و نیز در کافه‌ سراها تاکید کرد و گفت: کم‌توجهی به این ۲ موضوع آسیب‌هایی را متوجه نسل آینده کشور کرده است.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha