غفلت از ظرفیت‌های دینی، تربیت کودکان را دچار چالش می‌کند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: غفلت از ظرفیت‌های دینی، تربیت کودکان را دچار چالش می‌کند و باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود.

به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی استاندار اردبیل، رضوان باقلاچی در شورای برنامه‌ریزی گرامیداشت هفته ملی کودک در اردبیل اظهار کرد: در تربیت فرزندان خود نباید از آموزه‌های دینی و اسلامی غفلت کنیم ، در حالی که بسیاری از کشورها بهره‌گیری از الگوهای تربیتی اسلام را راه‌حل مناسبی برای تربیت کودکان عنوان می‌کنند، متاسفانه با غفلت از ظرفیت‌های دینی و مذهبی، سبک زندگی غربی در جامعه ما انتشار می‌یابد.

وی بر لزوم هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی استان به‌منظور اجرای برنامه‌های شایسته در هفته ملی کودک تاکید کرد و افزود: کودکان و نوجوانان سرمایه‌های بی‌نظیر جامعه بوده و همانند نهالی شاداب هستند که در صورت حفاظت و رسیدگی به‌موقع در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد رشد افرادی ارزشمند و فرهیخته در جامعه خواهیم شد.

باقلاچی بیان کرد: با توجه به فرارسیدن هفته ملی کودک و لزوم اجرای برنامه‌های بانشاط و اهمیت سنین کودکی در شکل‌گیری شخصیت افراد، برگزاری نشست‌ها به‌منظور هم‌افزایی و تدوین برنامه‌های مؤثر در این زمینه، ضروری است.

ملیحه ملک‌زاده فرد، سرپرست اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل نیز در این نشست گفت: بعضی از آسیب‌هایی که در حوزه کودکان و نوجوانان مشاهده می‌شود، در سایه غفلت از وظایف سازمانی و برخی کم‌کاری‌ها به‌وجود آمده که برای جبران آن نیاز به همراهی و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی است.

در ادامه این نشست پس از بیان دیدگاه‌های اعضای حاضر در خصوص برنامه‌های پیشنهادی، نحوه همکاری و میزان مشارکت در اجرای هر چه بهتر برنامه‌های هفته ملی کودک، موارد لازم برای هماهنگی بیشتر به تصویب اعضا رسید و در پایان از پوستر هفته ملی کودک رونمایی شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha