یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای توسعه روستاهای لرستان سرمایه‌گذاری شد

خرم‌آباد - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای توسعه و اشتغال پایدار روستاهای استان با هدف افزایش مهاجرت معکوس سرمایه‌گذاری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سیروس ابراهیمی روز جمعه در آیین روز روستا و عشایر در روستای تقی آباد بخش زاغه خرم‌آباد اظهار کرد: ۳۵ درصد مردم لرستان در روستاها زندگی می‌کنند که در گذشته این رقم بیشتر بود بنابراین باوجود ارائه خدمات در روستاها، انحراف توسعه صورت گرفته است.

وی گفت: اگر بخشی از اعتبارات به سمت اشتغال پایدار سوق داده می‌شد این اتفاق صورت نمی‌گرفت چراکه روستاهای لرستان بسیار مستعد و با ظرفیت هستند.

وی افزود: تاکنون یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه روستایی لرستان سرمایه گذاری شده و در راستای برنامه‌های دولت سیزدهم در این استان اقدامات قابل قبولی صورت گرفته است.

ابراهیمی با اشاره به اختصاص پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ای به لرستان در سال‌جاری اظهار کرد: بسیاری از این تسهیلات در روستاها صرف می‌شود و موجب اشتغال خواهد شد که طرح های محرومیت زدایی ، توسعه باغات در اراضی شیبدار ، تهیه و تدوین سند توسعه روستایی از مهمترین اقدامات خواهد بود.

وی بیان کرد: بسیاری از تولیدات ناخالص ملی و کشاورزی مربوط به روستا است بنابراین باید مهاجرت معکوس در لرستان رخ دهد و مانع مهاجرت روستاییان به شهرها شویم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha