چهار طرح آموزشی و خوابگاهی در سی سخت کهگیلویه و بویراحمد بهره برداری شد

یاسوج - ایرنا - چهار طرح آموزشی و خوابگاهی صبح امروز (جمعه ) با حضور وزیر آموزش و پرورش ،نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ، استاندار و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سی سخت مرکز شهرستان دنا مورد بهره‌برداری قرار گرفت .

به گزارش ایرنا ، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و  بویراحمد این طرحها را شامل مدرسه ۶کلاسه شهید بهشتی با زیربنای ۱۰۸متر مربع ، هنرستان شهید چمران با زیربنای ۷۹۱متر مربع ، خوابگاه فاطمه زهرا با زیربنای ۹۷۶مترمربع و خوابگاه هنرستان کار و دانش ابن سینا با زیربنای یکهزار و ۳۶۰ متر مربع  ذکر کرد.

چهار طرح آموزشی و خوابگاهی در سی سخت کهگیلویه و بویراحمد بهره برداری شد

حسنعلی عزتخواه در آیین بهره برداری از طرحهای یاد شده اظهار داشت: در مجموع برای ساخت این تعداد طرح و بهسازی دیگر فضاهای آموزشی  ۴۵فضای آموزشی در این شهرستان با اعتیار ۱۸۰میلیاردتومان هزینه شده است .

به گفته عزتخواه گرچه تعداد دانش‌آموزان این استان نسبت به سایر استانها کمتر است ولی به علت پراکندگی و سخت گذر بودن بودن نیاز به فضاهای آموزشی زیادی دارند چرا که فقط  ۸۴۵مدرسه زیر ۱۰دانش آموز در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که نیازمند فضای آموزشی مناسب هستند.

وی یه آسیب دیدن زیرساخت اردوگاهی سی سخت در زلزله چند سال گذشته اشاره کردو افزود: بخش عمده ای از این مشکلات هنوز برطرف نشده و نیازمند مساعدت ویژه است .

او همچنین گفت : در جریان زلزله سی سخت استان های مختلف کشور از جمله آذربایجان شرقی ، فارس و خوزستان در بحث بازسازی مدارس زلزله زده این شهر پای کار آمدند که برخی از طرحهای افتتاحی امروز  نتیجه مساعدت این استانها بوده است .

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha