نماینده مجلس:برای شکوفایی گردشگری مازندران باید محدودیت زیست محیطی برداشته شود

نوشهر- ایرنا - نماینده مردم شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت : برای شکوفایی صنعت گردشگری باید محدودیت های زیست محیطی در مازندران به ویژه غرب این استان برداشته شود.

به گزارش ایرنا ، محمدعلی محسنی بندپی پنجشنبه شب در آیین تجلیل از خادمان گردشگری در مجموعه گردشگری تمشک نوشهر افزود : اگرچه حفظ محیط زیست و منابع طبیعی باید به عنوان اصل مورد توجه قرار گیرد اما امروز جوانان جویای کار این خطه از شمال کشور به خاطر بیکاری و آسیب های اجتماعی قربانی می شوند بنابراین برای نجات این جوانان راهی جز آسان سازی روند کاغذبازی اداری و رفع محدوده‌ای زیست محیطی و قوانین دست و پاگیر برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری وجود ندارد.

وی با بیان آنکه برای رهایی از اقتصاد تک قطبی نفت راهی جز پویایی صنعت گردشگری وجود ندارد ، خاطرنشان کرد : این نگاه انفعالی باید به نگاه فعالانه تغییر یابد و تا زمانی که برنامه و راهبری برای گردشگران نداشته باشیم به یقین ناگزیریم تسلیم برنامه های گردشگران شویم.

لزوم هم افزایی برای توسعه در مازندران 
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در این آیین گفت :  امروز بدون هم افزایی میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، تبادل نظر با سرمایه گذاران و فعالان گردشگری ، این استان توسعه نمی یابد.
صادق برزگر افزود : این استان از ظرفیت های فراوانی در حوزه گردشگری برخوردار است اما متاسفانه سرمایه گذاران در مسیر راه با محدوده‌ های زیست محیطی مواجه هستند و حتی برای تغییرکاربری زمین های درجه ۲ و سه به منظور اجرای طرح های گردشگری با مشکل مواجه هستیم.

نماینده مجلس:برای شکوفایی گردشگری مازندران باید محدودیت زیست محیطی برداشته شود

وی بیان داشت : امروز نوع نگاه به گردشگری تغییر کرده و ذائقه گردشگران به سمت و سوی زیر شاخه های حوزه گردشگری از جمله گردشگری کشاورزی و بوم گردی است که غرب مازندران از این ظرفیت ها برخوردار است. 
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران تاکید کرد : باید برای در تسهیل گری و دریافت وام و مجوز سرمایه گذاری روند کاغذبازی اداری را کوتاه کرد. 
به گفته وی امنیت سرمایه گذاران از اهمیت زیادی برخوردار است البته سرمایه گذار بومی و غیر بومی ندارد و هر سرمایه گذاری اهلیت داشت باشد باید از آن حمایت کرد.

در این آیین دست کم ۱۷ نفر از خادمان ،  فعالان و بهره برداران گردشگری نوشهر به بهانه پاسداشت هفته گردشگری تجلیل شدند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha