گستره زیادی از زمین‌های شمال کشور با ویلاسازی از بین رفت

نوشهر - ایرنا - رئیس امور فرهنگ، ورزش و گردشگری سازمان برنامه و بودجه کشور گفت:  گستره زیادی از زمین های کشاورزی و باغ های خطه شمال به ویژه استان مازندران با ویلاسازی از بین رفته است.

به گزارش ایرنا ، حجت اسلام مهدی رجایی نیا پنجشنبه شب در آیین تجلیل از فعالان و خادمان گردشگری در مجموعه گردشگری دهکده تمشک نوشهر افزود:  امروز اغلب آنانی که در این استان ویلا یا به عبارتی خانه دوم دارند از قشر متوسط به بالا هستند که میلیاردها ریال بابت ساخت این بناها هزینه کردند و در نتیجه بخش عمده ای از فضاها در این حوزه مورد استفاده قرار گرفت. 
وی بیان داشت : در حالی که اگر در زمینه هتلداری و ساخت مراکز اقامتی به درستی مدیریت و برنامه ریزی می شد امروز وضعیت این مناطق اینگونه نبوده است.

رییس امور فرهنگ، ورزش و گردشگری سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد : باید از ویلاداران مالیات دریافت شود و ضمن آنکه با اجرای طرح های گردشگری ارزان قیمت منطبق با سطح توان قشر ضعیف جامعه باید در این استان برنامه ریزی کرد.

رجایی نیا اجرای طرح آمایش سرزمین در استان مازندران را ضروری دانست و  اضافه کرد : چنین طرحی می تواند این استان را از معضل ساخت و سازهای غیر مجاز برهاند. 

دولت به حوزه گردشگری توجه ویژه ای دارد

وی خاطرنشان کرد : دولت سیزدهم هم در حوزه گردشگری توجه ویژه ای به این بخش دارد ضمن آنکه مقام معظم رهبری هم روی این موضوع تاکید فراوانی دارند و در برنامه پنج ساله هفتم توسعه اقتصادی یکی از محورهای توسعه شکوفایی صنعت گردشگری مدنظر است.

رئیس امور فرهنگ ، ورزش و گردشگری سازمان برنامه و بودجه کشور یادآور شد : حدود ۲.۵ درصد بودجه کشور در حوزه فرهنگی  است در حالی که وزارت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری هم از این اعتبار سهم دارد که بسیار ناچیز است. 
رجایی نیا افزود : امیدوارم در بودجه سال ۱۴۰۲ توجه ویژه ای به افزایش اعتبارات مربوط به این حوزه شود. 
در این آیین با اهدای لوح سپاس دست کم ۱۷ نفر از خادمان، تسهیل گران و بهره برداران حوزه گردشگری شهرستان نوشهر تجلیل شدند.

برابر آمار حدود ۲۰۰ هزار خانه دوم در شهرستان نوشهر طی یکی دو دهه اخیر ساخته شده است.

گستره زیادی از زمین‌های شمال کشور با ویلاسازی از بین رفت

گستره زیادی از زمین‌های شمال کشور با ویلاسازی از بین رفت

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha