۱۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۵
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 84905454
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان جنوبی: ظرفیت‌های گردشگری به‌درستی استفاده نشده است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان دارای ظرفیت‌های گردشگری فراوانی است که از آنها به‌درستی استفاده نشده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های گردشگری شهرستان سرایان افزود: گردشگری، ظرفیت بسیار خوبی برای هر منطقه و استان است و به‌رغم کارهای خوبی که در این زمینه انجام شده، هنوز نتوانسته‌ایم از فرصت‌های گردشگری استان به‌درستی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر نقش گردشگری در توسعه تصریح کرد: به جهت اهمیت موضوع، بخشی از مصوبات سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی، به حوزه گردشگری اختصاص یافته و تحقق این مصوبات به‌طور ویژه در دستور کار است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پروژه‌هایی که در این سفر افتتاح یا کلنگ‌زنی شد، خاطرنشان کرد: شهرستان سرایان به جهت اینکه تاریک‌ترین آسمان شب را دارد، مورد توجه علاقه‌مندان به رصد نجوم قرار گرفته و این آسمان تاریک، فرصت مناسبی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اقداماتی که تاکنون در این زمینه صورت گرفته است گفت: از پروژه‌هایی که در برنامه‌های امروز قرار داشت، مربوط به همین موضوع است.

قناعت اظهار داشت: کویر، ظرفیت بسیار خوبی است که باید از آن برای جلب و جذب گردشگر استفاده شود.

وی باغات و مزارع خراسان جنوبی را نیز فرصتی برای جذب گردشگر دانست و افزود: برخی افراد تمایل دارند در فصل برداشت محصول در باغات و مزارع حضور پیدا کنند که باید شرایط را برای حضور این افراد فراهم کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید برای استفاده از این فرصت‌ها از طریق جذب گردشگر و رونق اقتصادی استان برنامه‌ریزی کنند.

مجموعه گردشگری کویری نجومی امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان در کویر سه قلعه شهرستان سرایان افتتاح و عملیات اجرایی ۲ طرح گردشگری در این شهرستان آغاز شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha