پنج هزار و ۲۰۰ مددجوی کمیته امداد مازندران برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک ها معرفی شدند
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران

ساری - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار و ۲۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد استان دریافت تسهیلات اشتغال به میزان ۵۲۰ میلیارد تومان به بانک های عامل معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام بشیر عالیشاه روز پنجشنبه در بازدید خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز مازندران و دیدار با رییس و کارکنان ایرنا افزود: میزان تسهیلات معرفی شده این تعداد افراد ۵۲۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان از این اعتبار جذب شده و زمینه اشتغال برخی از مددجویان کمیته امداد مازندران فراهم شده است و بنا داریم تا پایان آذرماه تمامی اعتبارات اشتغال این نهاد جذب شود.

مدیرکل کمیته امداد مازندران بیان کرد: به دنبال جذب اعتبارات بیشتر در بخش اشتغال مددجویان هستیم تا بتوانیم از طریق استاندار این مهم را در رایزنی و پیگیری با کمیته امداد کشور محقق کنیم.

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه کمیته امداد مازندران در جذب زودهنگام اعتبارات اشتغال در سطح کشور پیشتاز شده است، افزود: سهمیه پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد مازندران در سال گذشته ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر بود که با پیگیری های انجام شده و جذب بیشتر اعتبارات این سرفصل توانستیم این رقم را به ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر افزایش دهیم.

وی یادآور شد: پارسال از محل تبصره ۱۸ نیز کمیته امداد مازندران توانست جذب ۱۲۵ درصدی اعتبارات اشتغال در این بخش را داشته باشد.

توزیع سبد غذایی فصلی میان مددجویان

مدیرکل کمیته امداد مازندران، تعداد خانوارها و افراد زیر پوشش این نهاد را ۸۰ هزار خانوار به تعداد ۱۳۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۷۰ هزار خانوار معیشت بگیر و مستمری بگیر این نهاد هستند و ۱۰ هزار خانوار باقیمانده در سرفصل های مختلف از حمایت های موردی این نهاد برخوردار می شوند.

حجت الاسلام عالیشاه بیان کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته برای تامین سبد غذایی مددجویان با حمایت و کمک خیران و اعتبارات کمیته امداد درهر فصل سبد غذایی برای خانوارهای زیر پوشش تهیه و به آنها تحویل داده می شود.

خدمات رایگان پزشکان گروه جهادی به ۶ هزار مددجو

وی به فعالیت گروه جهادی پزشکان در مناطق محروم و خدماتدهی به مددجویان کمیته امداد در این مناطق اشاره کرد و یادآور شد: ۱۲۰ پزشک متخصص دهان و دندان با حضور در بندپی و اردوگاه شهید رجایی مستقر در فریدونکنار و در قالب خدماتدهی به مددجویان هفت شهرستان، توانستند به بیش از ۶ هزار مددجوی این مناطق خدمات رایگان پزشکی دهان و دندان ارائه کنند.

مدیرکل کمیته امداد ادامه داد: ۸۰ درصد افرادی که از این خدمات برخوردار شدند مددجویان کمیته امداد و مابقی افراد محروم غیر پوشش منطقه بودند.

اجرای برنامه های ویژه کمیته امداد در سالروز حضور رهبر معظم انقلاب در مازندران

حجت الاسلام عالیشاه با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب در ۲۴ مهرماه سال ۱۳۷۴ در روستای اورست مازندران گفت: به برکت این روز، ۲۴ مهرماه با حضور در این روستا ۸۰ نفر از مددجویان این نهاد به مشهد اعزام می شوند.

وی ادامه داد: همچنین ۴۱۰ خانوار منطقه پشتکوه زیر پوشش کمیته امداد مازندران سبد غذایی به ارزش یک میلیون تومان در قالب رزمایش مومنانه و مواسات دریافت می کنند.

مدیرکل کمیته امداد مازندران بیان کرد: ۲۰ پزشک دهان و دندان نیز در قالب طرح جهادی در این روز در این منطقه مستقر می شوند و خدماتدهی لازم را ارائه خواهند کرد.

به گفته حجت الاسلام عالیشاه سه مسکن که به نیت شهدای مدافع حرم در این منطقه ساخته شد در این روز به بهره برداری می رسد و رزمایش جهیزیه نوعروسان به تعداد ۱۸ نفر اهدا می شود.

پنج هزار و ۲۰۰ مددجوی کمیته امداد مازندران برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک ها معرفی شدند

نوعروسی پشت نوبت دریافت جهیزیه نداریم

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد موظف به پرداخت ۲۰ میلیون تومان هزینه تامین جهیزیه به نوعروسان زیر پوشش است، گفت : با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته از طریق خیران توانستیم این رقم را در مازندران به ۴۰ میلیون تومان افزایش دهیم.

به گفته حجت الاسلام عالیشاه در حال حاضر به هر نوعروس زیر پوشش کمیته امداد در مازندران ۴۰ میلیون تومان جهیزیه اهدا می شود که پارسال یک هزار و ۸۰۰ نوعروس این جهیزیه ها را دریافت کردند.

مدیرکل کمیته امداد مازندران بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال نیز به ۳۳۰ نوعروس این جهیزیه ها اهدا شد و در ۲۴ مهرماه نیز جهیزیه ۲۶۲ نوعروس به آنها اهدا خواهد شد.

حجت الاسلام عالیشاه همچنین به پیشتازی کمیته امداد در تامین لوازم خانگی اشاره کرد و گفت: سهمیه پارسال برای تامین لوازم خانگی یکهزار و ۷۰۰ دستگاه بود که توانستیم هشت هزار و ۴۰۰ دستگاه خریداری و توزیع شده است.

وی عنوان کرد: هم اکنون هفت هزار نفر نیز درخواست لوازم خانگی کردند که با اعتبارات درنظرگرفته شده و کمک خیران این وسایل خریداری و در اختیار آنها قرار داده می شود.

خدمات حمایتی کمیته امداد فراتر از ابلاغیه ها

حجت الاسلام عالیشاه با اشاره به اینکه رویکرد ارائه خدمات ویژه تر در مناطق محروم افزود: قرار شد که ۲۰ تا ۳۰ درصد نسبت به مناطق توسعه یافته اعتبارات و هزینه ها برای مناطق محروم هزینه شود که در مازندران فراتر از این رقم اقدام شد و سعی کردیم این رقم را به ۵۰ درصد برسانیم.

وی ادامه داد: با توجه به نگاه و توجه ویژه دولت سیزدهم به توسعه عدالت در مناطق محروم و همچنین توجه استاندار مازندران به این مهم اقدامات لازم در این خصوص با حضور مستمر در مناطق محروم انجام می شود.

مدیرکل کمیته امداد مازندران از بهره برداری یکهزار مسکن محرومان در ۱۴ اسفند امسال خبر داد و گفت: در این روز عملیات احداث ۲ هزار مسکن محرومان نیز آغاز می شود تا بستر خانه دار شدن مددجویان فراهم شود.

پنج هزار و ۲۰۰ مددجوی کمیته امداد مازندران برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک ها معرفی شدند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha