۱۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۳
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84905077
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۲ هکتار زمین اجرای نهضت ملی مسکن در گنبدکاووس واگذار شد

گنبدکاووس- ایرنا- سرپرست اداره راه و شهرسازی گنبدکاووس گفت: سند ۵۲ هکتار از اراضی مشمول قانون جهش تولید مسکن متعلق به مرکز تحقیقات کشاورزی در شهر گنبدکاووس برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به نام سازمان ملی زمین و مسکن صادر شد.

قاسم شادکام روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ظرفیت ساخت نزدیک به ۶ هزار واحد مسکونی در این زمین وجود دارد که درصد قابل توجهی از نیاز واجدان شرایط فعلی طرح نهضت ملی مسکن در گنبدکاووس را برطرف می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه گنبدکاووس جزو شهرهای بزرگ محسوب می‌شود برای الحاق این۵۲ هکتار زمین واقع در محدوده شهری احتیاج به تاییده کارگروه امور زیربنایی و شورای عالی معماری و شهرسازی است.

سرپرست اداره راه و شهرسازی گنبدکاووس ادامه داد: هم اکنون ۸۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اختیار اداره راه و شهرسازی شهرستان قرار دارد و سند ۲ عرصه ۲.۵ هکتاری مربوط به بنیاد مستضعفان طبق توافق استاندار گلستان با معاون بنیاد مستضعفان کشور هم قرار است برای ساخت مسکن انتقال یابد.

شادکام احتیاج گنبدکاووس در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در چهار سال را ۱۵۰ هکتار زمین اعلام کرد و با گلایه از نبود همکاری لازم از سوی اداره شهرستان برای واگذاری زمین اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: تمام زمین‌هایی که تاکنون واگذار شده بر اساس شناسایی وزارت راه و شهرسازی و همکاری اداره ثبت اسناد و املاک بوده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۲۳۴ نفر متقاضی خانه دار شدن از طریق نهضت ملی مسکن در شهر گنبدکاووس نام نویسی کردند که شرایط اولیه هشت هزار و ۶۲۴ نفر از آنان تایید شده است.

سرپرست اداره راه و شهرسازی گنبدکاووس افزود: به محض انجام مقدمات لازم و انتخاب پیمانکار، فراخوان برای افتتاح حساب و واریز ۴۰۰ میلیون ریال اولیه به متقاضیان نهضت ملی مسکن داده خواهد شد.   

به گزارش ایرنا، طبق مصوبه شورای عالی پول و اعتبار برای ساحت هر واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در شهر گرگان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و سایر شهرهای استان سه میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله و پس از سه سال تنفس دوران ساخت پرداخت می‌شود.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد که در ۱۴ شهرستان (۳۴ نقطه شهری و حدود یک هزار روستای دارای کد شناسایی) سکونت دارند ضمن اینکه ۲۳ شهر این استان شمالی جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر دارند که مشمول دریافت تسهیلات مسکن روستایی می‌شوند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha