نیمی از تماسهای گرفته شده با اورژانس در مشهد مزاحمی و نامرتبط بوده است

مشهد- ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۵۹۸ هزار و ۶۰۲ تماس با مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات اورژانس ۱۱۵ شهرستان مشهد برقرار شده است که بیش از ۵۰ درصد آن تماس‌های مزاحمی و نامرتبط بوده است.

دکتر علی یزدانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که برای انجام خدمت رسانی به موقع به بیماران از عموم مردم خواهشمندیم از تماس‌های غیرضروری با اورژانس خودداری کنند افزود: ۲۸.۲۵ درصد معادل ۱۶۹ هزار و ۱۱۹ مورد از کل تماس‌ها منجر به ماموریت شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۲۱.۷۲ درصد معادل ۱۳۰ هزار و ۴۵ مورد از تماس‌ها، تماس‌های مشاوره‌ای بوده اند.

بیش از نیمی از تماسهای گرفته شده با اورژانس در شهرستان مشهد مزاحمی و نامرتبط بوده است

انجام حدود ۱۴۳ هزار ماموریت در اورژانس ۱۱۵  شهرستان مشهد

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ۶ ماه نخست امسال  ۱۴۲ هزار و ۶۶۱ ماموریت در شهرستان مشهد انجام شده است.

یزدانی افزود: از این میزان ماموریت، ۲۰ هزار و ۳۷۵ مورد، مرتبط با حوادث ترافیکی و ۱۲۲ هزار و ۲۸۶ مورد حوادث غیرترافیکی بوده است.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت ۴۵ هزار و ۲۳۵ مصدوم در محل حادثه درمان شده اند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: همچنین در این بازه زمانی ۷۴ هزار و ۸۹۸ مصدوم از طریق اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان‌های شهرستان مشهد منتقل شدند.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۰ پایگاه عملیاتی شامل ۹۸ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha