۱۲۳ طرح عمرانی و خدماتی در روستاهای استان سمنان افتتاح می‌شود

سمنان - ایرنا - مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: ۱۲۳ طرح عمرانی و خدماتی به ارزش نزدیک به ۶۷ میلیارد و ۷۰۲ میلیون تومان به مناسبت روز ملی روستا و عشایر (۱۵ مهر) در روستاهای استان افتتاح می‌شود. 

مهدی صمیمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت روز ملی روستا و عشایر، ابراز داشت: ۱۲۳ طرح آماده بهره‌برداری در روستاهای استان سمنان به مناسبت روز ملی روستا و عشایر مربوط به ۹ دستگاه اجرایی استان سمنان است.

وی بیان کرد: ۲۶ طرح از مجموع ۱۲۳ طرح آماده افتتاح  با اعتبار نزدیک به ۱۳ میلیارد و ۳۴۸ میلیون تومان در روز روستا و عشایر در استان سمنان مربوط اداره به امور عشایری، چهار طرح مربوط به اداره‌کل دامپزشکی، ۱۲ طرح مربوط به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

وی یادآور شد: ۵۴ طرح با اعتبار نزدیک به ۱۶ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان مربوط به سازمان جهاد کشاورزی، سه طرح مربوط به دانشگاه‌ علوم پزشکی استان سمنان، یک طرح مربوط به دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، ۹ طرح مربوط به شرکت توزیع نیروی برق، یک طرح مربوط به تعاون روستایی استان، ۱۱ طرح مربوط به دهیاری‌های شهرستان میامی و ۲ طرح مربوط به نوسازی مدارس استان سمنان در روز ملی روستا و عشایر در استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان اضافه کرد: طرح‌های عمرانی افتتاحی روستاهای استان در روز ملی روستا و عشایر در زمینه‌های مختلف از جمله بهسازی و آسفالت معابر، لای‌روبی قنات، ساخت خط انتقال آب، اجرای طرح هادی، توسعه فضای آموزشی، اجرای طرح اقتصاد و اشتغال‌زا و ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: توسعه روستاها در اولویت برنامه‌ریزی‌ها برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی است.

بر پایه سرشماری نفوس ومسکن سال ۱۳۹۵ کشور، از مجموع جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی در ۵۴۹ روستا و آبادی استان  زندگی می کنند.

۱۵ مهرماه از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور و با هدف ارج نهادن به روستا و فرهنگ روستایی، به نام روز روستا و عشایر نام‌گذاری شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha