فرماندار قشم: ارتقای امنیت عمومی و اجتماعی از نقاط برجسته کارنامه فراجا است

قشم - ایرنا - فرماندار شهرستان قشم با گرامیداشت هفته فراجا، امنیت پایدار در جامعه را مرهون نقش آفرینی‌های حماسی، هوشمندانه و مقتدرانه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در این شهرستان مرزی عنوان کرد و گفت: ارتقای نظم، امنیت عمومی و اجتماعی از نقاط برجسته کارنامه نیروهای فراجا در جزیره قشم نگین خلیج فارس است.

محمد محمدحسینی روز چهارشنبه در نخستین روز هفته گرامیداشت فراجا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: عزت، اقتدار و کارآمدی امروز فراجا مرهون هوشمندی و روز آمدسازی سامانه های برنامه ریزی راهبردی و عمل توام با قاطعیت پرسنل صف و ستاد فراجا در جامعه است.

وی ادامه داد: امروز به فضل الهی نیروهای ایثارگر و جان برکف فراجا با برخورداری از اشراف و تسلط متناسب بر ضرورت ها و مولفه های ماموریتی خود در شرایط قابل اعتمادی در سراسر کشور و شهرستان مرزی قشم به سر می برند و به رغم پیچیدگی های فراوان در عرصه وظایف و انتظارات توانسته اند به مثابه یک نهاد موفق به ایفای نقش بپردازد.

فرماندار شهرستان قشم اضافه کرد: فراجا امروز علاوه بر مقابله مستمر و موثر با اشرار و سوداگران مرگ و تلاش برای ایجاد محیطی امن و آرام برای زندگی مردم و ارتقای قانون مداری در جامعه، در عرصه‌ های حساس چون رویارویی با مظاهر هنجار شکنی‌ های اخلاقی و فرهنگی و صیانت از جامعه از تهدیدات و پروژه‌های جبهه دشمن در حوزه بنیان‌ های فکری و اخلاقی جامعه عهده دار رسالت سنگینی است که در کنار مسوولیت‌ های سایر دستگاه‌ها و نهادها بایستی هوشمندانه و فارغ از جنجال آفرینی‌ های رسانه‌ ای به آن بپردازد.

وی با تجلیل از شهیدان و جانبازان سرافراز فراجا در دوران هشت سال دفاع مقدس و نیز عرصه‌های مصاف با اشرار، قاچاقچیان و تهدیدگران امنیت عمومی و تبریک فرخنده روز فراجا به آحاد فرماندهان و کارکنان شجاع و غیرتمند این نیرو گفت: امروز پلیس در قلب مردم جای دارد به طوریکه مردم در مواجهه با پلیس احساس امنیت کرده و هر جا شروری پیدا شود، آنان به پلیس مراجعه می کنند و نیروهای فراجا را در ناملایمات اجتماعی، فریادرس خود می دانند.

به گزارش ایرنا، حافظه تاریخی ملت ایران گواهی می‌ دهد فراجا پس از ادغام ژاندارمری، شهربانی و کمیته انقلاب اسلامی در پایان جنگ تحمیلی و سازماندهی در ساختار و سازمان نوین خود، در عرصه‌های خطیر ماموریت‌های محوله از جمله در حوزه‌ های مقابله با بسترها و عوامل تهدید کننده امنیت اجتماعی، اشرار و قاچاقچیان و ارتقای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موثر سازمانی در کاهش و مدیریت آسیب‌های شهری، جاده‌ای و مرزی، کارنامه الهام بخش و قابل تقدیری از خود به یادگار گذارده است.

امسال ۱۳ تا ۱۹ مهرماه به عنوان هفته فراجا نامگذاری شده و شعار مربوط به این هفته در سال جاری «پلیس خادم مردم، مردم حامی پلیس» است.

شعار روز چهارشنبه ۱۳ مهرماه و نخستین روز هفته فراجا «مرزبان خادم، مرزنشین حامی»، شعار روز پنجشنبه ۱۴ مهرماه و دومین روز هفته فراجا «پلیس ولایت مدار، ایثار و شهادت»، شعار روز جمعه ۱۵ مهرماه و سومین روز هفته فراجا «پلیس انقلابی، جامعه ایمانی» و شعار روز شنبه ۱۶ مهرماه و چهارمین روز هفته فراجا «پلیس مردمی، مشارکت اجتماعی» نامگذاری شده است.  

همچنین برای روز یکشنبه ۱۷ مهرماه و پنجمین روز هفته فراجا شعار «پلیس هوشمند، بصیرت اجتماعی» و روز دوشنبه ۱۸ مهرماه و ششمین روز هفته فراجا شعار «سرباز فداکار، جوان انقلابی» و روز سه شنبه ۱۹ مهرماه هفتمین روز هفته فراجا شعار «پلیس خدمتگذار، سرمایه اجتماعی» انتخاب شده است.  

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha