۱۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۰۰
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84904246
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان ظرفیت تبدیل شدن به شهر جشنواره‌های غذا را دارد

زنجان – ایرنا – شهردار زنجان و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در نشست خبری و مراسم رونمایی از پوستر شانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و پانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی به میزبانی زنجان بر لزوم هم افزایی برای بهره گیری از ظرفیت ها برای تبدیل زنجان به شهر جشنواره های غذا تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و پانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی قرار است از ۱۹ تا ۲۲ مهرماه در مجموعه نمایشگاهی کاسپین زنجان برگزار شود.

علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان با بیان اینکه تمهیدات بسیار زیادی برای برگزاری این ۲ رویداد در شهر زنجان اندیشیده شده است، گفت: فضاسازی محیطی و تبلیغات شهری در این خصوص از چند روز گذشته شروع شده است.

وی ادامه داد: برای تردد بازدیدکنندگان از این رویدادها تدابیر لازم در زمینه حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده و قرار است ناوگان حمل و نقل عمومی از میدان قائم تا محل برگزاری نمایشگاه و جشنواره، دایر باشد.

فیروزفر از تدارک و توسعه فضای مورد نیاز برای پارکینگ خودروها در محل اجرای جشنواره خبرداد و اظهار داشت: پارک مصنوعی نیز در فضای داخل مجموعه نمایشگاهی کاسپین برای استراحت مراجعه کنندگان در حال طراحی و اجرا است.

مجید ناصحی مقدم، رییس شورای شهر زنجان نیز در این نشست برگزاری شانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و پانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی پس از ۲ سال وقفه به دلیل کرونا را اتفاقی مبارک توصیف کرد و گفت: بخشی از رویکرد شهرداری زنجان در راستای برنامه های فرهنگی ونرم افزاری است که برگزاری این رویدادها مصداقی از آن است.

برپایی ۱۳۰غرفه صنایع دستی و ۳۰غرفه طبخ آش ایرانی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایه دستی استان زنجان از برپایی ۱۳۰ غرفه در شانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و  ۳۰ غرفه در پانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی خبرداد و گفت: در نمایشگاه ملی صنایع دستی ۱۵۳ هنرمند از ۳۱ استان کشور و در جشنواره آش ایرانی نیز رتبه های برتر دوره های گذشته از ۱۳ استان در زنجان حضور خواهند داشت.

سعید صفوی افزود: در این دوره هم در حوزه صنایع دستی و هم در بخش آش، برای شهرستان های استان زنجان غرفه هایی برای ارائه محصولات اختصاص می یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از مشکلات ما این است که زنجان را نمی شناسند، خاطرنشان کرد: اگر زنجان را نشناسیم نمی توانیم آن را به دیگران بشناسانیم، از همین رو برگزاری رویدادهایی مثل نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره آش ایرانی در این راستا است.

صفوی از ثبت ۴۲ مورد میراث ناملموس این استان در فهرست ملی خبر داد و افزود: آش ترش و جغور زنجان از جمله این موارد ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایه دستی استان گفت: امسال اعتبار چندانی برای برگزاری جشنواره آش در نظر گرفته نشده بود، ولی به واسطه وجود مطالبه مردمی در این دوره رتبه های برتر دوره های گذشته در جشنواره حضور دارند و امیدواریم این دوره مقدمه پرباری برای سال بعد باشد تا این جشنواره را چنانچه شایسته زنجان است برگزار کنیم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha